محمدرضا مشایخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته کشف شده در جیرفت شامل نوشابه، رب گوجه فرنگی، سوسیس، کالباس، بیسکویت و آبمیوه طی یک هفته بازرسی از مراکز فروش این کالاها کشف شده است.
وی تصریح کرد: روزانه چهار اکیپ شامل 12 بازرس از مراکزی مانند تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه صنوف حساس مانند رستوران ها، مراکز تهیه غذا و فست فودها و همچنین اماکن عمومی نظیر مکان های اقامتی، گردشگری و پایانه های مسافربری جیرفت بازدید می کنند.
وی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی همه ساله از اول اسفند تا 15 فروردین به مدت 45 روز اجرا می شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی روزانه و کشیک ثابت، همه روزه از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.
رئیس مرکز بهداشت جیرفت ادامه داد: 25 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از ابتدای آغاز این طرح تاکنون کشف و معدوم سازی شده است.
وی اظهار کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، فروش و نگهداری مواد غذایی در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگیرند و موارد تخلف را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.