محمود صفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراجع قضایی دستور احضار این فرد متخلف را صادر کرده اما بر اساس گزارش ها و شواهد، از استان کرمان خارج شده است.
وی بیان کرد: براساس گزارش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک در 13 اسفند ماه جاری محیط بانان در کوه ترکان از منطقه حفاظت شده دهج با موردی برخورد می کنند که شخص متخلف پس از شکار یک راس میش وحشی آبستن به 2 قلو تمرد کرده و متواری می شود.
وی با بیان اینکه این شخص شناسایی شده است گفت: یک قبضه اسلحه غیرمجاز ساچمه زنی دو لول، یک دوربین چشمی و یک لاشه میش وحشی آبستن از این متخلف کشف شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست که لازم الاجراست هر کدام از این جنین ها معادل یک حیوان وحشی بالغ است و این شخص در واقع سه راس میش وحشی را شکار کرده و باید در چارچوب ضوابط با شخص متخلف برخورد شود.
وی افزود: به علت وقوع خشکسالی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال پروانه شکار در استان کرمان صادر نشده است.
صفرزاده گفت: محیط بانان با جدیت در 22 منطقه تحت مدیریت استان، مشغول گشت زنی و کنترل مناطق و رصد متخلفین شکار و صید هستند.
وی تصریح کرد: تعدد جمعیت حیات وحش در گونه های پستانداران و پرندگان نشان از امنیت نسبی مناطق حفاظت شده محیط زیست دارد و احساس امنیت حیات وحش در مناطق حفاظت شده نیز موید این موضوع است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: در مواردی اندک، افرادی باعث کشتار حیات وحش، تخریب و فرسایش ژنتیکی می شوند که در چارچوب ضوابط با افراد متخلف برخورد قضایی می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.