به گزارش روز چهارشنبه فرماندهی نیروی انتظامی رودبار جنوب، سرهنگ رضا فیروزبخت افزود: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایستگاه بازرسی بهادرآباد از توابع شهرستان رودبار جنوب در حین کنترل خودروهای عبوری در محور کهنوج - جیرفت به یک دستگاه کامیونت حامل میوه خارجی مشکوک شدند و برای بازرسی بیشتر این خودرو را به پارکینگ منتقل کردند.
وی عنوان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد این محموله قاچاق شامل انواع میوه های خارجی فاقد بارنامه و مجوز گمرکی لازم است.
سرهنگ فیروز بخت ادامه داد: یک دستگاه خودرو در این رابطه توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد که پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی به همراه کالاهای کشف شده به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.
فرماندهی نیروی انتظامی رودبار جنوب گفت: ورود کالای قاچاق موجب به وجود آمدن اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود و حذف کالاهای قاچاق باعث جلوگیری از بیکاری و افزایش تولیدات داخلی در کشور می شود.
وی با بیان اینکه قاچاق میوه نیز ضربه مهلکی به اقتصاد کشاورزی وارد می کند تصریح کرد: قاچاق محصولات کشاورزی همواره منشا ورود انواع آفات و بیماری ها به باغات کشور بوده که از این رو طبق قانون حفظ نباتات علاوه بر معدوم سازی میوه های قاچاق، برخورد با خاطیان امر در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
سرهنگ فیروزبخت گفت: میوه هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود زمان زیادی را برای رسیدن به دست مشتری طی می کند و واردکنندگان برای جلوگیری از فساد این میوه ها در طول مسیر از مواد نگهدارنده و سمی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: حتی برای نگهداری برخی از این میوه ها تا 10 برابر حد مجاز از مواد نگهدارنده استفاده می شود که بعد از جذب از طریق پوست میوه، می تواند سلامت مصرف کنندگان را به خطر بیندازد.
شهرستان رودبار جنوب با 13 هزار و 200 کیلومتر مربع در فاصله 333 کیلومتری مرکز کرمان واقع شده است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.