محمد ساردویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شهر سالم، شهروند سبز که با ایده پردازی و همت کارشناسان واحد شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان طراحی شده با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت و استفاده از ظرفیت مردمی به مرحله اجرا در آمد.
وی ادامه داد: 29 بوستان محله ای با مالکیت دولتی و کاربری فضای سبز در این طرح شناسایی شده و در نظر است پس از طراحی، از مشارکت مردم برای اجرای این طرح استفاده شود.
ساردویی بیان کرد: بوستان محله ای شهروند جیرفت با حدود 6 هزار و 200 متر مربع مساحت در بلوار امام علی (ع) شهر جیرفت به عنوان اولین بوستان محله ای انتخاب و طرح آن توسط کارشناسان حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل ترسیم و نقشه برداری شد.
وی بیان کرد: حدود 100 اصله درخت در طرح شهر سالم، شهروند سبز با همکاری و مشارکت اهالی محله و با حضور مسئولان محلی در یکی از کوچه های بلوار امام علی (ع) جیرفت غرس شد و اهالی نگهداری آن را تقبل کردند.
ساردویی ادامه داد: این طرح نخستین طرح شهرسازی مشارکتی در حوزه جنوب کرمان است و امید می رود با تعامل و همکاری و استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل مشارکت مردمی که خود مالکان اصلی فضاهای سبز شهری هستند بتوانیم این طرح را در سایر شهرستان های این منطقه عملیاتی کنیم.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.