به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: امسال پنج واحد بوم گردی در روستاهای رفسنجان اجرا شد و طرح گردشگری منطقه اودرج نیز با اعتبار 50 میلیارد ریال در حال اجراست.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 16 میلیارد ریال توسط ناحیه مقاومت بسیج به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت و این میزان اعتبار به 103 متقاضی واگذار شد.
وی افزود: مشاغلی که این افراد اجرا کردند در تمامی حوزه ها اعم از کشاورزی، دامداری، خیاطی، زنبورداری، پرورش ماهی و قارچ بوده است.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: همچنین امسال به 140 نفر متقاضی از سوی صندوق کارآفرینی امید رفسنجان 25 میلیارد ریال تسهیلات با سود کم پرداخت و توسط بخش خصوصی سه مجتمع گردشگری راه اندازی شد که 150 نفر در حوزه صنایع دستی و گردشگی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی گفت: مجموعه فرهنگی و ورزشی آگاه نیز با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در حال سرمایه گذاری است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: در حوزه آب آشامیدنی شهری امسال 230 میلیارد ریال در زمینه بازسازی شبکه آب به طول 50 کیلومتر اختصاص یافت.
ملانوری همچنین با اشاره به موضوع انتخابات گفت: از 25 اسفند ماه رسما وارد جریان انتخابات می‌ شویم و کار ما مجریان انتخابات، تشکیل هیأت‌ اجرایی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز می‌ شود.
وی افزود: 22 فروردین هم تشکیل هیأت اجرایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: همه ما تلاش بر دقت لازم و کافی بر پایه دو اصل قانون و بی ‌طرفی در اجرای انتخابات داریم و به عنوان مجری انتخابات مسئول و موظف به حفاظت از حق‌الناس که رای مردم است، هستیم.
فرماندار رفسنجان گفت: آغاز ثبت‌نام نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا از 30 فروردین است و اولین مدرک گواهی عدم سوءپیشینه از سوی افراد است و ادارات آگاهی و نیروهای انتظامی صبح و عصر در این زمینه پاسخگو هستند.
وی در بخش دیگر از سخنانش به تشکیل ستاد تسهیلات نورزوی اشاره کرد و گفت: در میادین ورودی و خروجی شهر سه کمپ ایجاد شده که مربوط به میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و عرضه سوغات شهرستان است.
وی افزود: در زمینه اسکان مسافران نیز 11 مدرسه با 106 کلاس در شهر رفسنجان و بخش های نوق و کشکوئیه آماده شده است.
ملانوری با بیان اینکه 22 درصد شاخص‌های امنیتی شهرستان در سال جاری افزایش یافته تصریح کرد: در این راستا رتبه برتر استان را رفسنجان کسب کرده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.