به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه شنبه در نشست شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: اولویت کار در استان کرمان با پیمانکاران بومی است، مشروط به اینکه توان تامین مالی پروژه ها را داشته باشند.
وی با بیان اینکه پیمانکاران کرمانی باید در اجرای پروژه های عمرانی سایر استان ها نیز شرکت کنند اظهار کرد: باید پیمانکاری این استان را توسعه دهند و استانداری کرمان آمادگی دارد و علاقمند است که شرکت های بومی را در استان کرمان تقویت کند.
استاندار کرمان گفت: وقتی پروژه ها تجمیع می شود مهندسین مشاور و پیمانکاران بومی، توان شرکت در پروژه ها را ندارند و در واقع قدرت استان کم می شود.
وی افزود: پیمانکاران بومی پروژه متروی کرمان را که هرخط آن 13 کیلومتر است اجرا کنند و فاینانس این طرح را دولت می دهد.
رزم حسینی تصریح کرد: 80 درصد از شرکت های غیربومی در طراحی المان میدان آزادی شرکت کردند و حضور شرکت های بومی بسیار کمرنگ بود.
وی گفت: مشکلی اصلی پروژه های دولتی و غیردولتی در استان کرمان و کشور تامین مالی این پروژه ها است لذا چنانچه انجمن مهندسین مشاور، آمادگی تامین مالی پروژه ها را در این استان داشته باشند 30 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در بخش دولتی و غیردولتی در کرمان وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با ارسال نامه ای مبنی بر اینکه 'برای احداث پالایشگاه پلاسمای خون در حوالی طرح گردشگری باید 750 متر حریم را رعایت کنیم' مانعی برای احداث کارخانه پالایشگاه پلاسمای خون شده است.
سیدمهدی طبیب زاده افزود: مجوزهای احداث پالایشگاه پلاسمای خون داده شده و تمام استعلامات صنعتی و استعلام از میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در گذشته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای احداث پالایشگاه پلاسمای خون مجوز لازم داده شده بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مسائلی موجب پیشرفت نکردن کار در معدن مس درآلو شده و مسائلی همچون حقآبه، واگذاری زمین، احداث کارخانه و حقوق عرفی مشکلاتی بوجود آورده که باید حداکثر تا فروردین ماه سال 96 این مشکلات برطرف شود.
وی با بیان اینکه جایگاه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه بهتر شده است افزود: باید سال آینده، تمام ظرفیت بخش خصوصی را با توجه به ایده مثلث توسعه و زون بندی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را بسیج کرده تا به اهداف بلند در تحقق اقتصاد مقاومتی نائل شویم.
وی اظهار کرد: باید کار را به سمت فعالان اقتصادی سوق دهیم تا بتوانیم از فکر و اندیشه تشکل های بخش خصوصی استفاده ببریم.
طبیب زاده گفت: انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان از نظام فنی و مهندسی تشکیل شده که ظرفیت عظیمی از نظر نیروی انسانی و تجربه دارد و باید این ظرفیت ها را در جهت توسعه استان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه روند برگزاری مناقصه با توجه به حجم کار چاره ساز نیست گفت: انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان 12 هزار میلیارد تومان ظرفیت کار و 20 هزار نیروی انسانی دارد و تامین منابع مالی راه اصلی حل مشکلات است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: بنا داریم، در اتاق کرمان ظرفیت فنی مهندسی و مالی شکل دهیم تا بخشی از پروژه‌ها در استان کرمان انجام گیرد.
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون امور عمرانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوص برگزار شد و همچنین در زمینه وضعیت خدمات فنی و مهندسی، بیان ظرفیت ها، مسائل و توان تولیدی استان کرمان به بحث و ارائه راهکار پرداخته شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.