به گزارش ایرنا احمدعلی انجم روز، روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: منابع طبیعی، درخت و جنگل موجب سلامت روح و روان جامعه است و هر جامعه ای که برای منابع طبیعی ارزش قائل شود مردمان آن جامعه سالم و با نشاط خواهند بود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تاکید بر حفظ جنگل ها و منابع طبیعی تصریح کرد: همه ما باید خود را موظف بدانیم که انفال و منابع عمومی را حفظ کنیم تا این نیاز بشری از بین نرود.
وی گفت: از همه افرادی که در راستای حفظ و حراست از منابع خدادادی تلاش و جانفشانی می کنند و اقدامات سال های اخیر اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان هم در راستای صیانت از این سرمایه ملی است، تقدیر می شود.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تاکید کرد: باید تلاش شود قبل از هر گونه تخریب و تصرف منابع، از این اقدامات پیشگیری شود که یکی از راه های این پیشگیری سنددار کردن و تعیین حدود اراضی ملی است.
وی گفت: با رویکردی که کارکنان منابع طبیعی در سال های اخیر داشته اند شاهد کاهش ورودی پرونده های این حوزه به مراجع قضایی بودیم و از تعرضات به منابع طبیعی جلوگیری شده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب و منوجان را زیر پوشش دارد.
وسعت جنگل های این منطقه 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار می باشد که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.