قاسم شمس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این زایشگاه در دولت یازدهم شروع شد و هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با راه اندازی آن امیدواریم به شاخص های خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
وی با بیان این مطلب که زایمان طبیعی بر اساس منابع علمی مطمئن ترین روش زایمان در جهان محسوب می شود گفت: زایمان طبیعی در کشور ایران هم مورد تاکید قرار دارد زیرا سزارین در مواردی انجام می شود که دلیل علمی داشته باشد.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم اقدامات موثری در زمینه سلامت مادران و نوزادان انجام داده که خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مرگی ناشی از زایمان در این بیمارستان رخ نداده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: برای رسیدگی بیشتر به زایمان طبیعی در بیمارستان آیت الله کاشانی، بخش مراقبت های بعد از زایمان با 20 تخت راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت هشت هزار و 750 موالید انجام شد که رتبه پنجم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت بیش از 50 سال قدمت دارد و هفت شهرستان جنوب کرمان را در زمینه تخصصی زنان و زایمان پوشش می دهد.
شمس گفت: هم اکنون 11 پزشک زنان و زایمان در جنوب کرمان به مردم این منطقه خدمات ارایه می کنند.
رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی هم گفت: این بیمارستان به عنوان یکی از بیمارستان های موفق در زمینه ارتقای سلامت مادر و نوزاد در جشنواره سلامت مادر و نوزاد با راه اندازی یک غرفه در راستای معرفی اقدامات خود در این زمینه شرکت کرد و به عنوان یکی از بیمارستان های موفق در این زمینه مورد تجلیل وزارت بهداشت قرار گرفت.
لیلی عارفی افزود: کاهش آمار سزارین، حفظ و ارتقای سلامت مادر و نوزاد به طوری که در سال جاری مرگ مادر نداشتیم و تعداد مرگ نوزادان بسیار کاهش یافته است، برگزاری دوره های عملی احیای نوزاد توسط متخصصان اطفال از جمله این اقدامات هستند.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این بیمارستان، آموزش ترویج تغذیه با شیر مادر، کاهش مداخلات زایمانی و انجام زایمان فیزیولوژیک، تکریم و رضایتمندی مادران باردار با آموزش همراه در واحد زایمان فیزیولوژیک، ویزیت صبح و عصر متخصص و ماما در کلینیک، نصب مانیتور در بخش ها و سالن انتظار و نمایش فیلم های آموزشی با محتوای آموزش شیردهی و مزایای شیر مادر و مراقبت از نوزاد و ترویج زایمان طبیعی می باشد.
وی اظهارکرد: در زمینه فرهنگ سازی برای ترویج زایمان طبیعی دومین همایش با همکاری معاونت درمان و شورای شهر جیرفت همراه با اهدای جوایز به شرکت کنندگان با محوریت زایمان فیزیولوزیک، شیرمادر، تغذیه و فرزندآوری در اسلام برگزار شده است.
رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت گفت: اقدامات فوق باعث شد که با کمک خداوند متعال در سال جاری در این بیمارستان مرگ مادر نداشته باشیم و میزان مرگ نوزاد بسیار کاهش داشته باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.