امان الله جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث این مخزن 5 هزار متر مکعبی با اعتبار 138 میلیارد ریال بهمن ماه امسال آغاز شد.
وی بیان کرد: سه مخزن آب شرب در جیرفت وجود دارد که با افتتاح این مخزن سیستم ذخیره آب جیرفت تکمیل می شود.
وی گفت: خط انتقال آب این مخزن به طول هشت کیلومتر به موازات جاده جیرفت به دلفارد با قابلیت اتصال به شبکه توزیع شهرک های بالادست در ورودی شهر اجرا خواهد شد.
معاون فنی آب و فاضلاب شهری جیرفت افزود: این مخزن نیمه مدفون بتنی با ذخیره پنج هزار مترمکعب آب است که تامین آب این مخزن با چاه هایی در محدوده روستای تل سیاه در بالاترین نقطه حریم ذون آبی است و وظیفه تامین و تعدیل فشار شبکه آب در ناحیه شمالی شهر و شهرک های سپاه، شهرداری و صنعتی و سایر زمین ها با کاربری مختلف در ورودی شهر مطابق با طرح جامع شهری را برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این مخزن در جهت تامین وضعیت بهداشتی و کیفی آب ساختمان کولرزنی با سیلندر گاز کولر و تاسیسات مرتبط آب ایجاد می شود.
جلالی گفت: با بهره برداری از این مخزن مشکل تامین آب در هیچ نقطه ای از شهر نخواهیم داشت.
وی به عملیات اجرایی طرح بازسازی شبکه آب شهرستان جیرفت هم اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینه بازسازی شبکه آب شرب شهر جیرفت به طول 20 کیلومتر در حال اجراست.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 235 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.