به گزارش ایرنا ابراهیم شهریاری روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: کرمان، استانی خاموش است و مطالبه گر نیستیم.
وی اظهار کرد: بانک رسالت برای کمک به اصنافی که نمی خواهند کالاهای قاچاق عرضه کنند، همراهی می کند تا بتوانند کالای داخلی را خریداری کرده و سپس به فروش برسانند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگی بیشترین کار از شهرستان ها آغاز شده و ادامه دارد.
وی اضافه کرد: باندهای بزرگ قاچاق پوشاک و مشروبات الکلی در کرمان ضربه خورده اند و با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود دام قاچاق به استان از ورود بیماری های واگیر جلوگیری شده است.
شهریاری گفت: برای تقویت نیروی انتظامی 280 نیرو در سال آینده به نیروی انتظامی در سطح کشور اضافه می شود که اقدام مهمی است.
وی بیان کرد: انتخاب کرمان به عنوان پایلوت مبارزه با قاچاق کالای کشور در دست بررسی و طرح است.
این مقام مسئول بر ایجاد انبارهای دپوی کالاهای قاچاق در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: بیشترین و بزرگترین امحای قاچاق سیگار با امحای 850 کارتن سیگار در کرمان انجام شده است.
وی افزود: در آستانه انتخابات ممکن است بخواهند موفق نبودن دولت در مبارزه با قاچاق کالا را مطرح کنند که یک کار سیاسی است و با واقعیت تطبیق ندارد.
این نشست به ریاست استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را از این هفته آغاز کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.