رضا سنجری روز یکشنبه در حاشیه آیین نمادین کاشت نهال در مصلی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز به صورت نمادین 20 نهال در مصلی جیرفت با حضور مسئولان این شهرستان کاشته شد.
وی بیان کرد: فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه بویژه نسل جوان باید نهادینه شود تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.
وی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی برنامه های آموزشی در مدارس جیرفت اجرا می شود تا فرهنگ حفظ منابع طبیعی بین نسل جوان نهادینه شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 202 هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شده است و این اراضی با ارزش 40 میلیارد ریال در تصرف اشخاص سودجو بود که با توجه به احکام صادر شده توسط مراجع قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.
وی تصریح کرد: در راستای حفظ و حراست اراضی ملی و اجرای تبصره یک ماده 55 قانون جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور حفظ حقوق بیت المال، انفال و جلوگیری از ضایع شدن حقوق دولتی رفع تصرف اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.
سنجری ادامه داد: 13 سازه غیرمجاز که بر روی اراضی ملی این شهرستان احداث شده بود با دستور مراجع قضایی تخریب شد.
وی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و بهبود وضعیت آب های سطحی به افراد سودجو در زمینه وسوسه تصرف اراضی ملی هشدار می دهیم و در صورت مشاهده هرگونه تصرف با فرد متخلف برخورد قانونی می شود.
وی بیان کرد: ماموران پاسگاه ویژه حفاظت از اراضی منابع طبیعی شهرستان جیرفت در آماده باش کامل بوده و با هرگونه دست درازی به اموال عمومی برخورد جدی و قانونی خواهند کرد.
وی از مردم خواست در زمینه صیانت از اراضی ملی و در صورت مشاهده هرگونه تصرف مراتب را با شماره تلفن گویای 1504 که به صورت شبانه روز پاسخگو است در میان بگذارند.
به مناسبت هفته منابع طبیعی 20 نهال بصورت نمادین با حضور امام جمعه جیرفت و جمعی از مسئولان محلی در مصلی این شهرستان کاشته شد.
شهرستان جیرفت با دارا بودن 234 هزار هکتار جنگل رتبه نخست استان کرمان را در این بخش به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.