به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در آیین کاشت نهال در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان همزمان با 15 اسفند روز درختکاری افزود: مشارکت با مردم یعنی حرکتی که در استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.
وی بیان کرد: شرکت ها و موسساتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی استان کرمان ورود کردند علاوه بر توسعه پایدار محیط پیرامون مجموعه خود، وظیفه حفظ منابع طبیعی و گسترش درختکاری را نیز برعهده دارند.
استاندار کرمان گفت: در تعریف توسعه پایدار هر اقدامی از جمله فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و سازندگی نباید زندگی نسل آینده را به مخاطره بیندازد.
وی اظهار کرد: باید با نامگذاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با خوش ذوقی صورت گرفته، همه برای حفظ، نگهداری و گسترش منابع طبیعی مسئول شویم.
رزم حسینی افزود: بارندگی اخیر در استان کرمان علاوه بر تغذیه آب و خاک، از بیماری های آینده بر اثر خشکسالی نیز جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید درختانی سازگار با آب و هوای استان کرمان کاشته و از هدر رفت آب جلوگیری شود.
این آیین همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (15 تا 21 اسفند) با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار کرمان، شهردار کرمان، نونهالان و آحاد مردم و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از گروه همراهان کوهستان سبز که طی 13 سال، سه هزار نهال درخت در استان کرمان کاشتند، تجلیل شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.