به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه دو (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) افزود: با راه اندازی مرکز رشد در شهرستان جیرفت، 55 پروژه اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: 155 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر سال جاری در شهرستان جیرفت افتتاح شد که بیشتر پروژه‌های بخش خصوصی بوده است.
وی بر رفع مشکلات در مسیر سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با وجود همه مشکلات، روند امیدوار کننده ای در این شهرستان وجود دارد.
فرماندار جیرفت اظهار کرد: روزانه 19 نوع محصولات کشاورزی از شهرستان جیرفت صادر می‌شود که برای جلوگیری از بروز مشکلات در این بخش باید اقدامات لازم برای فروش محصولات صورت گیرد.
وی افزود: شهرستان جیرفت با دارا بودن سه هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار رتبه دوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
امینی روش گفت: در قالب مثلث توسعه اقتصادی، یکهزار میلیارد تومان تفاهمنامه در این شهرستان انجام و 140 میلیارد تومان آن به صورت کامل محقق شده است.
استان کرمان پس از انتخاب به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم و مدیریت هریک از این مناطق به یکی از شرکت ها و موسسات اقتصادی و غیردولتی واگذار شده است.
نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد امروز در محل نهاد اقتصاد مقاومتی (ساختمان شماره 3 استانداری) واقع در چهارراه بسیج برگزار شد.
در این نشست با دستور کار پنجره واحد اقتصادی به ریاست استاندار کرمان راهکارهای حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری بررسی شد.


**اجرای 117 پروژه اقتصاد مقاومتی در عنبرآباد
فرماندار عنبرآباد هم در این نشست گفت: 36 پروژه ملی، 29 پروژه استانی و 52 پروژه بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در عنبرآباد اجرایی شده است.
محمد حجتی پور افزود: در رابطه با مثلث توسعه اقتصادی، 639 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا و تاکنون 129 میلیارد تومان اجرایی شده است که با اجرای این طرح ها یکهزار و 152 نفر مشغول به کار شده اند.
وی گفت: در سه سال اخیر تعداد کارخانه های رب گوجه فرنگی در شهرستان عنبرآباد از یک واحد به پنج واحد افزایش یافته است.
فرماندار عنبرآباد گفت: در این شهرستان 6 روستا به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین و صندوق های خرد روستایی در 28 روستا تشکیل شده و 15 مسجد نیز برای راه اندازی پایگاه های اقتصاد مقاومتی جانمایی شده اند.
وی اظهار کرد: 501 طرح حمایتی با همکاری کمیته امداد در این شهرستان اجرایی شده است.

**بهره برداری از 18 معدن در شهرستان جیرفت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان هم گفت: در شهرستان جیرفت بهره برداری از 18 معدن آغاز شده که 50 درصد آنها در این دولت آغاز به کار کرده اند.
محمود اسکندری نسب افزود: 151 میلیارد تومان سرمایه گذاری در عرصه صنعت معدنی در شهرستان جیرفت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه چهار کارخانه صنایع معدنی در جیرفت راه اندازی شده است گفت: 26.3 میلیارد تومان در این رابطه سرمایه گذاری شده که سه مورد در دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرده اند.
وی عنوان کرد: از مجموع یکهزار و 155 میلیارد تومان جواز تاسیس صادر شده در جیرفت 426 میلیارد تومان آن معادل 37 درصد مربوط به سه سال اخیر است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: بهره برداری از هفت معدن مس در جیرفت آغاز شده و در حال حاضر چهار کارخانه مس در حال ساخت است.
وی گفت: تنها طرحی که در جیرفت و عنبرآباد در گذشته مربوط به مس داشته ایم مربوط به سرگز بوده که نیمه کاره رها شده بود و یکی از این طرح ها پروژه چهار هزار تنی کاتد مس است.
اسکندری نسب بیان کرد: شهرستان جیرفت در حال حاضر 176 کارخانه دارای پروانه بهره برداری دارد که 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده و از این تعداد 50 واحد در سه سال اخیر راه اندازی شده است.
وی گفت: در حال حاضر 67 پروانه اکتشاف نیز در جیرفت صادر شده که 47 درصد مربوط به سه سال اخیر بوده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.