به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه دو (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) افزود: در حوزه سرمایه گذاری هنور موانعی در مسیر دریافت مجوزهای لازم و قانونی داریم و باید این موارد را به شکلی آسان تر کنیم.
وی اظهار کرد: توسعه استان کرمان بر مبنای توانمندی های بخش های غیر دولتی و خصوصی و واگذاری مناطق هشت گانه به موسسات بزرگ اقتصادی نشان می دهد آثار اثربخش، مفید و قابل مشاهده ای را در استان داشته ایم.
وی گفت: کاری که در استان کرمان برای توسعه استان بر مبنای توانمندی های بخش های غیر دولتی و خصوصی آغاز شده است، در صورتی که نهادینه شود موثر خواهد بود.
استاندار کرمان از فعالیت رسانه ها برای انعکاس خدمات انجام شده تقدیر کرد و افزود: خدماتی که ارائه می شود متعلق به مردم و نظام است و باید برای انعکاس این اقدامات به خوبی اقدام شود.
وی بر تعیین تور رسانه ای با امکانات مناسب و خوب برای بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد و گفت: یکشنبه هر هفته جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در نهاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان برگزار می شود.
رزم حسینی درباره تولید محصولات کشاورزی گفت: بازار محصول باید جلوتر از بازار تولید باشد و زمینه پیش فروش محصولات تولیدی فراهم شود و این خلاء در جیرفت و عنبرآباد در زمینه تولید، فروش و صادرات حل می شود و در این رابطه زمینه حمل و نقل هوایی نیز فراهم شده است.
استان کرمان پس از انتخاب به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم و مدیریت هریک از این مناطق به یکی از شرکت ها و موسسات اقتصادی و غیردولتی واگذار شده است.
نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد امروز در محل نهاد اقتصاد مقاومتی (ساختمان شماره 3 استانداری) واقع در چهارراه بسیج برگزار شد.
در این نشست با دستور کار پنجره واحد اقتصادی به ریاست استاندار کرمان راهکارهای حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری بررسی شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: سول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.