محمود درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خادم هلال احمر پس از برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای مجریان این طرح، از امروز به مدت چهار روز در شهرستان کهنوج آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح خادم هلال احمر افزایش سطح آمادگی خانواده ها در برابر مخاطرات احتمالی است.
وی همچنین از برنامه خادم به عنوان جنبشی ملی یاد کرد و گفت: چنانچه طرح خادم هلال احمر با مشارکت مردم، نهادها و سازمان هایی که می توانند یاریگر جمعیت هلال احمر در اجرای آن باشند اجرا شود انقلاب بزرگی در حوزه آموزش های همگانی بوجود می آید.
سرپرست هلال احمر شهرستان کهنوج در مورد چگونگی انجام این طرح افزود: طرح خادم در ابتدا با آموزش خانوارهای شهری اجرا می شود که این آموزش ها به صورت حضوری و با مراجعه به در منازل مسکونی در سطح شهر انجام می شود.
وی تصریح کرد: مراحل اجرای این طرح 12 مرحله است که هر ماه یکبار انجام و در آن به خانواده ها آموزش های جدید ارائه می شود.
وی تعداد داوطلبان اجرای طرح خادم هلال احمر را 15 نفر اعلام کرد و گفت: با این تعداد داوطلب، تمام خانواده های این شهرستان طی یک دوره یک ساله آموزش های لازم امدادی را فرا می گیرند.
درویشی افزود: آموزش کمک های اولیه در طرح خادم جمعیت هلال احمر به صورت رایگان به خانواده ها ارائه می شود.
وی از شهروندان کهنوجی خواست با امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر که ملبس به پوشش هلال احمر و کارت شناسایی با مهر معتبر هستند همکاری کنند و در صورت هرگونه تخلف می توانند با شماره های 034-43209051 تماس بگیرند.
کهنوج با 43 هزار و 977 نفر جمعیت در 360 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.