به گزارش ایرنا احمد امینی روش عصر شنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت افزود: هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر شود نتیجه مطلوب تری ایجاد می شود بنابراین در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید زمینه مشارکت مردم را بیشتر کرد.
وی گفت: پیشگیری و آموزش مهمترین فعالیت ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر است که باید بیشتر به آن توجه شود.
وی ادامه داد: در زمینه آسیب ها و مضرات مواد مخدر هرچه بیشتر به مردم اطلاع رسانی کنیم شاهد کاهش معضلات در این بخش خواهیم بود.
فرماندار جیرفت بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیاز به عزم ملی دارد و در این زمینه نیاز به مشارکت آموزش و پرورش، بخش فرهنگ، اصحاب رسانه و ائمه جمعه و جماعات است.
وی ضمن تشکر از دستگاه قضایی و انتظامی شهرستان جیرفت گفت: در زمینه مبارزه مستقیم با مواد مخدر مجموعه قضایی و انتظامی عملکرد مطلوبی داشته اند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: سن گرفتار شدن به مواد ‌مخدر پایین است و این مساله نگران کننده می باشد.
مجید رستمی افزود: آموزش و پرورش باید در این زمینه بیشتر توجه و برنامه ریزی لازم را در زمینه آگاه سازی دانش آموزان انجام دهد.
وی اظهار کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی در جیرفت نسبت به بقیه شهرستان‌های استان کرمان کمتر است.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کشفیات مواد مخدر در جیرفت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ ماشاءالله ملایی افزود: امسال 350 خرده فروش را در جیرفت دستگیر کردیم و در این زمینه 99 درصد افزایش دستگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته‌ایم.
وی بیان کرد: پیشگیری مهمترین فعالیت در زمینه مبارزه با مواد مخدراست بنابراین باید گروه‌های آسیب پذیر شناسایی شوند.
وی گفت: انجمن معتادان گمنام جیرفت فعالیت‌های بسیار خوبی در این شهرستان انجام داده است و امیدواریم این فعالیت ها ادامه پیدا کند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 235 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.