به گزارش ایرنا محمود وفایی روز شنبه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان افزود: این استان در مقایسه با سال قبل از آمادگی بیشتری برای پذیرایی از میهمانان نوروزی برخوردار است.
وی تصریح کرد: کاروانسرای گنجعلیخان کرمان با اتمام عملیات بازسازی به ظرفیت گردشگری این استان افزوده شده و امیدواریم با خاتمه بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان تا انتهای سال جاری این مجموعه نیز به چرخه گردشگری کرمان اضافه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازدید قسمتی از قلعه دختر و قلعه اردشیر برای گردشگران فراهم می شود و همچنین نمایشگاه صنایع دستی در مرکز کرمان و چندین شهرستان این استان راه اندازی خواهد شد.
وفایی با اشاره به اضافه شده شدن بیابان لوت به ظرفیت های گردشگری استان کرمان عنوان کرد: در کرانه لوت و شهداد زیرساخت های خوبی از نظر پذیرایی و اقامتگاهی برای گردشگران فراهم شده است.
وی گفت: اقلام تبلیغاتی برای راهنمایی و آشنایی میهمانان و مسافران نوروزی کرمان تهیه شده که به محض ورود به این استان در اختیار َآنها قرار داده می شود.
وفایی تصریح کرد: حدود 50 درصد از گردشگران سال گذشته کرمان طبق نظرسنجی ها از ظرفیت های این استان اطلاع نداشتند و تصمیم داریم امسال با تامین اعتبار لازم، نظرسنجی را به شیوه علمی برای معرفی بهتر و بیشتر استان کرمان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه خدمات ستاد تسهیلات نوروزی از 27 اسفند آغاز به کار می کند تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مسافران در کمپ ها و پارک های مسافری اقامت می کنند، شهرداران شهرها در راستای تجهیز اقامتگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: راهنمایان گردشگری استان کرمان آمادگی بهتری نسبت به گذشته دارند و پیش بینی می کنیم حدود 20 درصد رشد گردشگر را طی سال جاری در استان کرمان داشته باشیم.
وی گفت: با شعار کرمان بزرگترین میهمان خانه ایران به استقبال سال جدید می رویم.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز با بیان اینکه 45 درصد طی سال های اخیر به ظرفیت های هتل های این استان اضافه شده است گفت: مهمان پذیری هتل های استان کرمان هزار و 150 نفر در شب است.
محمد جهانشاهی افزود: در حال حاضر 35 باب هتل در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم در سال آینده هفت هتل دیگر به مجموعه هتل های این استان اضافه شود.
وی با اشاره به افزایش اقامتگاه های بوم گردی در استان کرمان افزود: بیش از 102 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت یکهزار و 500 نفر در 35 روستای این استان ایجاد شده که 300 نفر بطور مستقیم در این اماکن شاغل هستند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: حدود چهار هزار نفر در صنعت گردشگری این استان مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی در سال جاری 30 هزار گردشگر خارجی به استان کرمان سفر کرده اند که شاهد رشد 30 تا 35 درصدی حضور گردشگران خارجی در کرمان هستیم.
جهانشاهی افزود: 2 میلیون و 74 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته به استان کرمان سفر کردند که بیش از 720 هزار نفر آنها حداقل یک شب در این استان اقامت داشتند.
ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان با حضور معاون امور عمرانی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری کرمان برگزار شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437 /3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.