به گزارش ایرنا یحیی صادقی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: در کنار توانمندسازی خانواده ها، بسته های تشویقی برای کارفرمایانی که فرزندان زیر پوشش کمیته امداد را به کار گیرند، فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تشکیل شد گفت: حمایت از خانواده زندانیان و تعدادی از محرومان از سال 42 با نگاه امام خمینی (ره) آغاز شده بود.
وی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک درخت تنومند و تاثیرگذار در جامعه شکل گرفته است و اگر در گذشته به نیازهای اولیه محرومان توجه داشت، امروز در استان کرمان نزدیک به 100 هزار خانواه از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: حدود 12 هزار نفر از این خانواده ها به دلیل توانمندسازی و دریافت تسهیلات، مستمری بگیر نیستند.
وی افزود: 19 هزار دانش آموز و هفت هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند و در کنار آن کمک های درمانی، ساختمانی و فرهنگی به خانواده های زیر پوشش ارائه می شود.
صادقی با اشاره به اینکه 12 هزار فرزند یتیم زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند گفت: 27 هزار حامی در داخل و خارج از کشور از این ایتام حمایت می کنند.
وی اظهار کرد: معتقدیم کمیته امداد نباید با مستمری ناچیز به خانواده ها کمک کند بلکه باید زمینه را برای ایجاد درآمد پایدار برای خانواده ها فراهم کند لذا به دنبال این هستیم که خانواده ها به توانمندی رسیده و با عزت به زندگی خود ادامه دهند.
وی به برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: باید کمک کنیم عزت نفس خانواده های زیرپوشش کمیته امداد حفظ شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: نخبگان بسیار زیادی بین فرزندان کمیته امداد هستند و باید به این افراد کمک و زمینه ای را فراهم کنیم که آسیب های اجتماعی روز به روز در جامعه کاهش یابد و این خانواده ها در مسیر سالم و صحیح قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: محدودیت های مالی بسیار زیادی داریم که اگر این موارد رفع شود می توانیم اشتغال بیشتری را ایجاد کنیم.
صادقی گفت: هشت هزار و 600 خانواده فاقد مسکن و سرپناه در استان کرمان حضور دارند و این در حالی است که تاکنون بالغ بر 10 هزار واحد مسکونی احداث شده است.
وی بیان کرد: طرح ساخت خانه متری نیز در کمیته امداد مطرح شده تا هر فرد بر اساس توانایی مالی خود هزینه احداث یک یا چند متر خانه برای محرومان را تامین کند.
وی به طرح محسنین اشاره کرد و افزود: در این طرح برخی خانواده ها دارای پدر هستند که به دلیل بیماری سرپرست خانواده، وضعیت بهتری نسبت به ایتام ندارند و باید از این کودکان حمایت شود.
14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان امام راحل و روز احسان و نیکوکاری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.