به گزارش ایرنا احمد امینی روش عصر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در این شهرستان افزود: به لحاظ موقعیت گردشگری و برخورداری از آثار باستانی و آب و هوای مناسب به طور قطع جیرفت یکی از مقصدهای سفر هموطنان به این شهرستان خواهد بود.
وی اظهار کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع لازم است مسئولان با استفاده از تجارب سنوات گذشته، ظرفیت های موجود و برنامه ریزی دقیق شرایط مطلوب را برای پذیرایی و اسکان هموطنان فراهم کنند و تدابیر لازم برای فراهم کردن فضای سالم و امن برای میزبانی مسافران در ایام نوروز اندیشیده شود.
وی گردشگران را سفیران فرهنگی جامعه توصیف و تصریح کرد: خاطرات خوش گردشگران از جیرفت می تواند نقش بسزایی در موقعیت اقتصادی شهر ایفا کند.
فرماندار جیرفت گفت: در کنار رسیدگی به مسائل رفاهی گردشگران لازم است نگاه ما به فرهنگ گردشگری تغییر پیدا کند و با سینه ای گشاده و اخلاقی خوش از مسافران نوروزی استقبال کنیم.
وی عنوان کرد: میراث فرهنگی ما باید متفاوت تر از گذشته باشد و با همتی جهادی زمینه حضور مسافران را در مناطق گردشگری شهر فراهم کنند، همچنین بیمارستان ها هم باید آمادگی کامل را با کشیک های شبانه و روزانه فراهم نمایند.
امینی روش با بیان این که این ایام فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانمندی های شهرستان است گفت: یک نمایشگاه از صنایع دستی جیرفت در ورودی یا یکی از پارک های پرتردد شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی دایر می شود تا ظرفیت های این شهر به خوبی نمایان شود.
وی یادآور شد: تمام اقلام مصرفی مردم در زمان نوروز فراهم شده است و بازرسی های روزانه باید در دستور کار اصناف قرار گیرد و همچنین با هماهنگی که با آموزش و پرورش انجام شده است 21 مدارس با 210 کلاس آماده پذیرایی از مسافران می باشند.
فرماندار جیرفت عنوان کرد: 30 پایگاه اورژانس هم به صورت شبانه روزی آماده است و سه پایگاه سلامت هم در محورهای پرتردد در حال آماده باش هستند.
وی گفت: طرح های ترافیکی و چادرهای نوروزی نیروی انتظامی در سطح شهر دایر است تا مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در این ایام در آمادگی کامل به سر می برند.
رئیس شبکه بهداشت جیرفت هم در ادامه این جلسه گفت: 34 نفر از کارشناسان ما در این ایام تمامی فروشگاه های شهر را رصد خواهند کرد و اجازه هیچ گونه تخلف بهداشتی را نخواهند داد.
علی مشایخی عنوان کرد: بر اساس گزارش مشکلات بهداشتی از سردخانه ها سعی می شود تا سردخانه ها را بطور جد و ویژه در این ایام مورد بازرسی قرار دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت هم گفت: شهرداری با مهیا کردن پارک ها و فضای عمومی آمادگی لازم را برای اسکان مسافران نوروزی را خواهد داشت.
سید کامل خوشکام افزود: مبلمان شهری و تابلوهای شهر به مناسبت ایام نوروز طراحی می شوند و فضای شاد و مسرت بخشی را در این شهرستان فراهم خواهیم کرد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.