به گزارش ایرنا محمدمهدی بلوردی روز سه شنبه در کمیته امور زیربنایی استان کرمان افزود: 54 کیلومتر از راه های استان کرمان و در مجموع یکی از قطعات سیرجان - بندرعباس با مشارکت بخش خصوصی آزاد راه می شود که اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.
وی عنوان کرد: برای ایجاد بزرگراه در محور سیرجان به سمت شهربابک، انار و یزد با سرمایه گذار بخش خصوصی مذاکره شده و این مذاکرات ادامه دارد.
وی اظهار کرد: سرمایه گذار برای احداث آزادراه کرمان - بندرعباس به طول 354 کیلومتر وارد عمل شده و مطالعات فاز صفر این محور روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است.
بلوردی گفت: هم اکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال در بخش بزرگراهی استان کرمان به پیمانکاران بدهکار هستیم.
وی یادآور شد: بزرگترین محور بزرگراهی استان کرمان محور کرمان - راور - دیهوک است که 6 پیمانکار روی آن کار می کنند و 2 هزار و 300 میلیارد ریال مجموع اعتبارات این محور است که باید برای تامین اعتبار آن توجه لازم صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه ریلی استان کرمان نیز با 181هزار کیلومتر مربع مساحت، 2 خط ریلی بسیار مهم بندرعباس - سیرجان - بافق و زاهدان - بم - کرمان وجود دارد که در سال گذشته حدود 800 هزار نفر مسافر در این خطوط جا به جا شده اند.
وی با تاکید بر ساخت خطوط فرعی ریلی عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار است خط راه آهن چابهار - ایرانشهر - زاهدان و فهرج کریدور شرق کشور را پوشش دهد پیشنهاد این است که خط ایرانشهر - فهرج مجداد در دستور کار قرار گیرد.
وی تاکید کرد: سیل های اخیر خسارت زیادی به جاده های استان کرمان وارد کرده است و این در حالی است که اعتبارات ملی برای تعمیر پل ها در 2 سال اخیر بسیار کم است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز گفت: برای تعمیر پل هایی که بر اثر سیل اخیر آسیب دیده اند 40 تا 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
خداداد مقبلی اظهار کرد: در سیل اخیر به ماشین آلات راهداری نیز خسارت سنگینی وارد شده است که باید این خسارت ها جبران شود تا برای حوادث بعدی آماده خدمات رسانی باشد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.