محمدرضا مشایخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی همه ساله از اول اسفند تا 15 فروردین اجرا می شود افزود: در این طرح که به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت، بازرسان بهداشت محیط در قالب 2 اکیپ نظارتی روزانه و کشیک ثابت، همه روزه از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: این بازرسان در طول اجرای طرح به ‌صورت مستمر در ساعات اداری و غیراداری بر بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت کرده و پیگیری لازم را به‌ منظور رفع نواقص بهداشتی مشاهده شده انجام می دهند.
وی تصریح کرد: با گذشت 10 روز از اجرای این طرح 15 تن انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌ های فاسد و غیرقابل مصرف در جیرفت کشف، توقیف، جمع آوری و معدوم شده است.
رئیس شبکه بهداشت جیرفت با تاکید بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی اظهار کرد: بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف، از وظایف مهم حوزه بهداشت و درمان بوده که به طور مستمر توسط واحد بهداشت محیط اجرا می ‌شود.
وی تاکید کرد: مراکزی مانند تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه صنوف حساس مانند رستوران، مراکز تهیه غذا و فست فودها و همچنین اماکن عمومی نظیر مکان های اقامتی، گردشگری و پایانه های مسافربری رعایت بهداشت فردی و عمومی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تمام تلاش سعی خواهیم کرد با اجرای این طرح مسافران نوروزی خاطره خوبی را از این شهر به یادگار داشته باشند.
مشایخی در پایان از شهروندان جیرفتی خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، فروش و نگهداری مواد غذایی در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگیرند و موارد تخلف را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.