علی احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 188 مورد نمونه برداری از مواد خام دامی پس از بازرسی ها انجام شد و 837 مورد موارد غیربهداشتی ثبت و ضبط شده است.
وی ادامه داد: در این راستا 28 مورد پروند تخلف به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی و این واحدهای صنفی پلمب شده است.
وی همچنین به نقش آموزش در آگاه سازی دامداران در مدیریت و کنترل بیماری های دامی اشاره کرد و گفت: 21 نشست و دوره آموزشی در زمینه با بیماری تب مالت، تب کریمه کنگو، آنفلوآنزای طیور و سایر بیماری های دامی برای دامداران، مرغداران، قصابان و سلاخان در شهر و روستاهای جنوب استان کرمان برگزار شده است.
مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان افزود: 573 نفر در این منطقه آموزش های لازم در مدیریت و کنترل بیماری های دامی را فرا گرفتند و همچنین چهار هزار و 313 بروشور هم برای اطلاع رسانی دامداران در هفت شهر این منطقه پخش شده است.
وی گفت: طرح پایش انگلی گوسفند و بز در اردیبهشت ماه سال جاری و پایش آنفلوآنزای طیور طی مهرماه در هفت شهر جنوبی استان کرمان اجرا شده است.
وی بیان کرد: هشت هزار و 471 آزمایش سرولوژی دام و طیور، آنالیز شیمی، کشت میکروبی و مرضی و انگل شناسی نیز طی این مدت بر روی دام منطقه جنوب کرمان انجام شده است.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان به صورت مستقل از مرکز این استان فعالیت می کند و در هفت شهرستان زیر پوشش این اداره کل، شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج بیش از یک میلیون و 200 هزار راس دام نگهداری می شود.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.