سید جواد اوحدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حضور اصحاب رسانه در یک فضای متمرکز از فرصت برپایی سومین نمایشگاه مطبوعات استفاده کردیم لذا هشت تالار گفت و گو در این نمایشگاه برگزار شد.
وی بیان کرد: پس از ابلاغ سیاست های بیست و چهارگانه ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از برنامه های مهم این بحث مورد توجه قرار گرفت و به دستگاه های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شد.
سرپرست طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی در مرحله نخست کلان است و کلیات را در خود جای داده، لذا برای اینکه این موضوع فراگیر و تبدیل به گفتمان رایج شود این سیاست ها به زبان مردم ترجمه و بسط داده می شود.
وی تاکید کرد: رسانه ها در این بین جایگاه ویژه ای دارند و می توانند با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت ها به رایج شدن این گفتمان بین مردم کمک کنند.
وی تصریح کرد: پنج پروژه در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به منظور پیشبرد ماموریت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که یکی از آنها با عنوان تالار گفت و گوی اقتصاد مقاومتی کار خود را انجام می دهد.
اوحدی ادامه داد: تالارهای گفت و گوی اقتصاد مقاومتی تلاش می کند با ورود به موضوعات مختلف که مصادیق عملی و اجرایی برای مردم دارد آنچه را که شکل تئوری دارد به موضوعات کاربردی و عملی تبدیل کند.
وی بیان کرد: تالارهای گفت و گوی اقتصاد مقاومتی به سه نکته، لزوم مشارکت مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تبیین چگونگی مشارکت مردم در تحقق اهداف، تببین منافع روشن مردم از تحقق این اهداف برای مردم تاکید می کند.
وی ادامه داد: با دعوت از کارشناسان خبره و مجرب، ذینفعان و اصحاب رسانه و مطبوعات جلساتی پیرامون موضوعات مختلف گفت و گو برگزار شد و حاصل این نشست ها در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان روز چهارشنبه چهارم اسفند گشایش یافت و روز یکشنبه به کار خود پایان داد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.