به گزارش ایرنا مصطفی محمدیون شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در محل استانداری افزود: هنگام بارندگی و در نتیجه آبگرفتگی، وقوع سیل و طغیان رودخانه ها تمامی اختیارات جمعیت هلال احمر را به استاندار کرمان سپردیم تا نیازها را به پشتیبانی جمعیت هلال احمر تامین کنند و به تمام وعده های خود عمل کردیم.
وی گفت: در تامین لجستیک با مصوبه ای از سوی هیات دولت وارد مناقصه برای خرید 75 دستگاه خودروی سنگین شدیم که به محض تهیه، سهمیه ای به کرمان اختصاص داده خواهد شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر درخواست مجوز خرید 200 دستگاه خودرو را داده و به محض اخذ مجوز سهمیه ای به کرمان تخصیص داده خواهد شد.
وی افزود: در تامین البسه و درخواست های مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان حتی فراتر از نیاز را تامین خواهیم کرد و 5 هزار متر زمین برای ساخت شعبه هلال احمر در شهرستان زلزله خیز فاریاب (جنوب کرمان) طی هفته آینده همزمان با تخصیص اعتبار دولت تامین خواهد شد.
محمدیون با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر کشور در تامین بودجه مشکلاتی دارد گفت: از هزینه های غیر ضروری کاسته ایم تا هزینه های ضروری را جبران کنیم زیرا اعتقاد داریم چند برابر هزینه ها را استانداری کرمان با مدیریت خود تامین خواهد کرد.
وی اضافه کرد: همزمان با سیل های اخیر در استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، فیروزکوه و آبعلی حضور و تمایل داشتم که در کرمان نیز در کنار همکاران و دوستانم حضور داشته باشم و محقق نشد ولی به صورت مستمر از طریق تماس تلفنی با رئیس و جانشین ستاد مدیریت بحران استان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ارتباط مستقیم داشتم.
در این نشست که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مشاور رئیس جمعیت هلال احمر، استاندار کرمان، معاونان استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران استان کرمان و مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند درباره روند امدادرسانی پس از بارندگی و وقوع سیل هفته های اخیر در این استان بحث و تبادل نظر شد.
بارش شدید باران از 24 تا 30 بهمن امسال در استان کرمان علاوه بر تقویت منابع آبی، موجب طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر و منازل در 12 شهرستان این استان شد.
مناطق جنوبی استان و شهرستان های بردسیر، رابر، بافت، ریگان و بم بیش از سایر شهرستان های از جاری شدن سیلاب دچار خسارات مالی شدند و امدادرسانی در بسیاری از این مناطق چند روز بعد از فروکش کردن سیل نیز ادامه داشت.
بیش از 60 هزار نفر آسیب دیده از سیل در استان کرمان در این مدت امدادرسانی شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.