به گزارش ایرنا حسن محرابی عصر شنبه در نشست خبری در محل برگزاری سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: مشکلات رسانه ها و مطبوعات باید با مشارت خود اصحاب رسانه و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شود.
وی با بیان اینکه صنف مطبوعات تقویت شده است گفت: این کار در قالب انجمن های صنفی و خانه مطبوعات در حال انجام است.
مدیرکل مطبوعات و رسانه‌ های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ نشریه دولتی مجوز داده نشده است اگرچه صدور مجوز نشریه برای افرادی که شغل دولتی داشته باشند، منع قانونی ندارد.
وی با اشاره به بحث های مطرح شده در رابطه با مشکلات سامانه خبرنگاری گفت: این سامانه در بحث بارگذاری مدارک و مشخصات شفاف عمل می کند و مشکلات فنی احتمالی با کمک کارشناسان برطرف می شود.
محرابی افزود: تفاهمنامه ای با مشارکت مدیران مسئول در جهت حل و پیگیری مشکلات بیمه اصحاب رسانه و مطبوعات شکل گرفته و کارگروه مسائل مالیات نیز در حال تشکیل است.
وی بیان کرد: آیین نامه تبلیغات و آگهی نیز برای مطبوعات و رسانه ها تدوین و ابلاغ شده است.
وی با اشاره به فعالیت پایگاه های خبری گفت: امسال بر اساس رتبه بندی پایگاه های خبری بودجه یارانه ای به این پایگاه ها پرداخت شده است.
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی مشکلات خبرنگاران گفت: با اقداماتی نظیر صدور کارت خبرنگاری و بیمه، حمایت هایی در رابطه با این قشر زخمتکش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: همدلی و وفاق خوبی بین نشریات و رسانه های استان وجود دارد و علیرغم همه مشکلات در رابطه با کار رسانه ای مطبوعات استان به فعالیت مشغول هستند.
محمدرضا علیزاده افزود: حدود 320 نشریه، نمایندگی خبرگزاری و پایگاه خبری در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که از حیث کمیت جایگاه ویژه ای داریم.
وی تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث های آموزش و شفاف سازی یارانه مطبوعات اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت تا فردا هشتم اسفند ادامه دارد.
این نمایشگاه در 2 نوبت از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 برای بازدید مردم و علاقه مندان دایر است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.