مجید غفاری روز شنبه با حضور در غرفه ایرنا در سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک های صنعتی خصوصی ایجاد شده در استان کرمان در سال های آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاران قبل از هر اقدام ابتدا مطالعه ای دقیق و شناخت کامل از طرح های در دست اجرا داشته باشند و در این راستا از نظر مشاوران با تجربه استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پرداخت هزینه اندک برای انجام امور مشاوره می تواند از نابود شدن تمام سرمایه افراد جلوگیری کند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران باید بعد از اشراف کامل بر تمام مراحل خرید دستگاه ها، مواد اولیه، تولید، بازاریابی و فروش، مجوز اولیه فعالیت خود را از نهادهای مربوط دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان بیان کرد: اکنون برای استقرار سرمایه گذاران در تمام شهرستان های این استان شهرک های صنعتی داری زیرساخت وجود دارد.
وی با بیان اینکه در شهرک های صنعتی، زمین به افراد فروخته نمی شود عنوان کرد: زمین های شهرک های صنعتی به فروش نمی رسند و انتظار می رود سرمایه گذاران چنین ذهنیتی نداشته باشند.
وی اضافه کرد: در شهرک های صنعتی قراردادی با عنوان حق بهره برداری از تاسیسات آن شهرک با سرمایه گذار منعقد می شود و این قرارداد هیچ مالکیتی برای افراد ایجاد نمی کند.
وی ادامه داد: نحوه عقد قرارداد هم در اختیار هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی است و خوشبختانه شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان تنها شرکتی در کشور است که چنین اختیاری دارد.
غفاری تصریح کرد: شرایط قرارداد بر اساس میزان سرمایه گذاری و وضعیت صنعت مورد نظر تعیین و سرمایه گذار متعهد می شود طرح خود را در مدت زمان معین به بهره برداری برساند و حقوق دولتی را هم پرداخت کند و اگر هر کدام از این شروط محقق نشود، قرارداد فسخ می شود.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که سرمایه گذار، طرح را به بهره برداری برساند، تمام حقوق و بدهی های دولتی را بپردازد و گواهی پایان کار دریافت کند سند مالکیت درایفت می کند و مالک زمین شناخته می شود.
وی تاکید کرد: در واقع در شهرک های صنعتی، مالکیت افراد نسبت به زمین مشروط بر اجرای طرح است.
غفاری با اشاره به اینکه سرمایه گذار با دریافت سند مالکیت می تواند به میزان سه میلیارد تومان ضمانتنامه بانکی از صندوق صنایع کوچک دریافت کند بیان کرد: وظیفه شرکت شهرک های صنعتی ایجاد زیرساخت و حمایت از سرمایه گذار در چهارچوب قانون است.
وی گفت: در شهرک های صنعتی استان کرمان یکهزار و 600 واحد صنعتی فعال مستقر است.
وی همچنین با اشاره تاثیر اطلاع رسانی به موقع و شفاف در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی مردم عنوان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان رویکرد خوبی را در پیش گرفته و با انتشار اخبار به موقع رسالت اطلاع رسانی خود را انجام می دهد.
غفاری با بیان اینکه برای رصد اخبار، ایرنا را به عنوان اولین مرجع انتخاب می کنم اضافه کرد: ایرنا یک رسانه ملی است و مشکلات و دغدغه های مردم را به گوش مسئولان می رساند.
وی اظهار کرد: تا کنون سعی کردیم از یادداشت ها، گزارش ها و خبر های تحلیلی ایرنا بهترین استفاده را داشته باشیم و در انجام وظایف اجتماعی و مدیریتی از این مطالب بهره مند شویم.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با 70 غرفه در فضایی به مساحت هزار و 200 مترمربع از روز چهارشنبه چهارم اسفند با حضور استاندار کرمان گشایش یافت و تا هشتم اسفند نیز ادامه دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.