سید علی میرافضلی روز شنبه با حضور در غرفه ایرنا در سومین نمایشگاه، مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: استان کرمان در عرصه ملی بخش های مختلف فرهنگی و هنری رهرو و چهره های شاخصی دارد که البته این بضاعت به خوبی در رسانه ها و مطبوعات این استان معرفی نشده است.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: کرمان در حوزه ادبیات داستانی نیز در دهه اخیر جهش بسیار بزرگی پیدا کرده و داستان نویسان خوبی پا به عرصه وجود گذاشته و آثارشان در عرصه ملی چاپ و در معرض ارزیابی و نقد قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مکتب داستانی کرمان در حال شکل گیری است تصریح کرد: نگاه منتقدین کشوری به این عرصه دوخته شده و فعالیت در این حوزه را زیر نظر دارند.
میرافضلی گفت: در حوزه شعر نیز در همه ژانرهای ادبی شاعران برجسته ای فعالیت دارند و آثارشان چاپ می شود و برخی از شاعران در خارج از استان کرمان بیشتر شناخته شده هستند که نشان می دهد ما در معرفی چهره های ادبی این استان خوب کار نکرده ایم.
وی با بیان اینکه ادبیات دریچه ای برای شناخت جهان است تصریح کرد: در مجموعه مس منطقه ای کرمان برای معرفی این ظرفیت از سال ها پیش نشست های یک مولف و یک کتاب برگزار می شود که آخرین و بیست و ششمین نشست در بهمن ماه سال جاری برگزار شده است.
میرافضلی بیان کرد: فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است زیرا امکان جذب مخاطبین وسیع تر و بی واسطه تر را برای اهالی فرهنگ و ادب فراهم می کند تا آثارشان را آسانتر در دسترس خوانندگان بگذارند.
وی ادامه داد: اما چون فیلتر و نظارتی برای انتشار این آثار نیست برخی آثار ضعیف و متوسط منتشر می شود که موجب تشویش فضای ادبی و سردرگم شدن مخاطبین و اقناع و خودفریبی صاحب اثر می شود و باید نقد در عرصه مجازی وارد شود.
وی با بیان اینکه تاکید کرد: این خبرگزاری در استان کرمان فعالیت گسترده بسیار خوبی دارد و با توجه به مخاطب وسیع می تواند در شناسایی چهره های فرهنگی و ادبی و توجه به شناسانیی فرهنگ کرمان بیش از این سهم داشته باشد.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با 70 غرفه در فضایی به مساحت هزار و 200 مترمربع از روز چهارشنبه چهارم اسفند با حضور استاندار کرمان گشایش یافت و تا هشتم اسفند نیز ادامه دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.