به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ذکاء اسدی در ستاد هماهنگی بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرینه امام و رهبری اشاره کرد و افزود: معظم له در این پیام تاکید کرده اند که فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به 59سال تمام می رسد، سخت و جانکاه است.
وی از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان چهره ای ملی و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی یاد و عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری بود و توانست جنگ را فرماندهی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراحل سخت یار و یاور انقلاب بود یادآورشد: اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به نمایندگی مردم کرمان هفته گذشته خدمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدند و از نصایح و راهنمایی هایشان برای فعالیت های توسعه ای استان بهره مند شدند.
ذکاء اسدی با اشاره به اینکه تقدیر این بود که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به دنیای باقی بشتابد تصریح کرد: تدابیر لازم برای حضور گسترده و پرشور مردم به منظور شرکت در آئین تشییع و تدفین حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اندیشیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت استان کرمان نیز طبق وظیفه ملی، شرعی و عرفی نسبت به برگزاری بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در استان کرمان به نحو احسن اقدام می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه نماینده عالی تدبیر و امید در استان کرمان پس از دریافت خبر ناگوار ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رهسپار تهران شد و در مراسم های وی حضوری فعال دارد گفت: پس از اطلاعیه هیات دولت مبنی بر سه روز عزای عمومی در کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان نیز طی پیامی مشترک در استان کرمان پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.
ذکاء اسدی با اشاره به اطلاعیه هیات دولت مبنی بر تعطیلی روز سه شنبه 21 دی ماه در کشور به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: با توجه به اینکه استان کرمان زادگاه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است لذا استاندار کرمان طی نامه ای رسمی به هیات دولت خواستار تعطیلی روز چهارشنبه 22 دی ماه در استان کرمان شده است.
وی یادآورشد: این استان همچنان منتظر نظر هیات دولت برای تعطیلی روز چهارشنبه 22 دی در استان کرمان است که پس از دریافت نتیجه، مراتب برای اطلاع عموم مردم استان اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: برای برگزاری بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در استان کرمان هماهنگی های لازم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شورای تامین استان و دستگاه های ذیربط انجام شده است.
ذکاء اسدی به تاکیدات نشست شورای امنیت ملی در شامگاه ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و تصریح کرد: در این نشست تاکید شده که همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مهم بپردازند که آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت و انسجام درونی بود لذا باید به نقش تاثیرگذار وی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا بدخواهان نظام با شبه افکنی از این فضای بوجود آمده سوء استفاده کنند گفت: باید تبلیغات مبتنی بر پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام پذیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به بخشی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: معظم له در این پیام هوشمندانه به این نکته توجه کرده اند که با فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم.
ذکاء اسدی ادامه داد: تدابیر لازم برای حضور گسترده و پرشور مردم برای شرکت در آئین تشییع و تدفین حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اندیشیده شده است و طی تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان، وی اعلام آمادگی کرد که بر اساس نیاز استان پرواز انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های شهرستان ها در پی درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید از سوی فرمانداری ها به صورت متمرکز برگزار شود خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیتی و انتظامی برای کنترل های خاص دستورالعمل هایی اعلام کرده که اجرا و در زمینه کانون های حاشیه ساز تصمیمات لازم اخذ خواهد شد.
در ادامه این نشست حاضرین به ارائه نظرات و پیشنهادات در زمینه برگزاری آیین بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به صورت متمرکز در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با حضور خانواده و بستگان وی پرداختند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.