محمود اسکندری نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 38 طرح و واحد تولیدی تسهیلات خود را به مبلغ 319 میلیارد ریال در کمتر از 3 ماه گذشته دریافت کرده اند که 238 میلیارد ریال آن به 19 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و 80 میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش به 19 واحد صنعتی پرداخت شده است.
وی گفت: طرح تسهیلات رونق تولید از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: 186 طرح و واحد صنعتی و معدنی جنوب کرمان برای دریافت تسهیلات در طرح رونق تولید ثبت نام کردند.
وی گفت: از این تعداد ثبت نام کننده 102 واحد نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش با مبلغ 930 میلیارد ریال و 84 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با مبلغ 1560 میلیارد ریال می باشد.
وی اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح ها اشتغال آنها از 730 نفر فعلی به 2 هزار و 715 نفر افزایش خواهد یافت که به معنای رشد 270 درصدی در زمینه اشتغال صنعتی جنوب کرمان خواهد بود.
اسکندری نسب بیان کرد: همچنین میزان محصولات فرآوری شده مرتبط با این طرح ها از 72 هزار تن به 167 هزار تن افزایش می یابد که رشد 133 درصدی را خواهد داشت.
وی افزود: در تاریخ صنعت جنوب کرمان تاکنون 700 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شده که تسهیلات رونق تولید پرداخت شده در 3 ماه اخیر بیش از 45 درصد کل تسهیلات پرداختی تاریخ منطقه را تشکیل می دهد و این به معنای ایجاد تحرک قوی و توسعه این بخش می باشد.
وی گفت: بیش از 70 درصد تسهیلات پرداختی تاکنون به طرح های در حال اجرای جدید اختصاص پیدا کرده و این نشان از توسعه پایدار منطقه در آینده نزدیک با افتتاح این کارخانه های جدید است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: 68 طرح هم در حال بررسی توسط بانک ها برای دریافت تسهیلات در آینده نزدیک است لذا تمامی صنایع منطقه یا تسهیلات گرفته اند یا در حال طی مراحل برای دریافت تسهیلات می باشند.
وی تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه ها بر حل دو مساله ایجاد اشتغال و استفاده از محصولات کشاورزی تولید شده در جنوب کرمان تأثیر خوبی خواهد داشت.
وی گفت: با تزریق این تسهیلات به زودی شاهد ایجاد تحولی عظیم در توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی منطقه خواهیم بود.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد،‌ فاریاب،‌ رودبارجنوب، ‌کهنوج، ‌قعله گنج و منوجان را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.