به گزارش ایرنا مهدی علی نژاد روز چهارشنبه در نشست انتخاب رئیس هیات ووشو استان کرمان افزود: در 2 بازی آسیایی اخیر در اینچئون و گوانژو، مجموع مدال های ووشو جایگاه چهارم را بین تمامی فدراسیون ها در افتخار آفرینی برای ووشو ایران رقم زد.
وی اظهار کرد: ووشو ایران جایگاه بی بدیل در ورزش کشور دارد و امسال در تمامی رده های سنی در مسابقاتی که شرکت کردیم، نایب قهرمان آسیا و دنیا شدیم.
رئیس فدراسیون ووشو گفت: اگر کسی عضو تیم ملی ایران شود حدود 70 درصد راه مدال آوری دنیا را رفته و تیمی که از ایران برای مسابقات می رود قطعا مدال آور است.
وی با اشاره به شهربانو منصوریان که سه مدال طلای جهان را دارد افزود: نیمی از مدال آوری های ووشو کشور مربوط به بانوان است.
علی نژاد به نقش اساسی آموزش و پرورش و دانشگاه در پیشرفت ورزش ووشو اشاره و بیان کرد: اولین دوره مسابقات دانشجویی ووشو را برگزار کردیم و پتانسیل ورزش ووشو در کشور بسیار زیاد بوده که باید استفاده شود.
وی با اشاره به جایگاه پانزدهم ووشو استان کرمان در کشور گفت: با توجه به پتانسل، مربیان و قدمت استان کرمان علیرغم تمام تلاش ها جایگاه استان کرمان باید بالاتر از این باشد و باید شرایط را به گونه ای پیش ببریم که چهار سال آینده کرمان را جزو پنج استان برتر کشور ببینیم.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان که روزی آخرین استان کشور بود امروز جزو قطب های برتر ووشو کشور می باشد.
رئیس فدراسیون ووشو بیان کرد: این رشته ورزشی امروز در دنیا توسعه بسیار زیادی پیدا کرده و 150 کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند.
وی همچنین با قدردانی از خدمات حسین مختارآبادی رئیس سابق هیات ووشو استان کرمان گفت: سیاست ما این است که در مجمع، انتخاب عاقلانه ای شکل بگیرد و صرفنظر از هر نتیجه ای از انتخاب مجمع حمایت می کنیم.
انتخابات هیات ووشو استان کرمان بین حسین مختارآبادی و رضا امیری برگزار و در نهایت رضا امیری با کسب 11 رای از مجموع 17 رای اخذ شده، برای چهار سال آینده به عنوان رئیس جدید هیات ووشو استان کرمان انتخاب شد.
این آیین با حضور دیبا کلانتری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و جمعی از مربیان، ورزشکاران و مسئولان در محل این اداره کل برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.