به گزارش ایرنا اسدالله وطنی روز شنبه در نشست مدیران، اعضا و رابطان هسته‌های گزینش استان کرمان با اشاره به پانزدهم دی سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل هسته های گزینش افزود: همواره به همکاران توصیه می کنم که متن فرمان امام راحل را بخوانند و یک خود ارزیابی در مقایسه با ویژگی‌هایی که در این فرمان عنوان شده، داشته باشند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) ویژگی ها را با زبان و روشی ساده مشخص کرده اند و گزینشگران باید به این ویژگی ها دقت و آنها را تقویت کنند.
دبیر هیات عالی گزینش گفت: امام راحل به نکات ریزی در مورد توجه به گزینش از سوابق افراد اشاره کردند که اگر فردی سوابق قبل از انقلاب داشته اما از انحراف برگشته است نباید به سوابق قبلی او توجه کنیم.
وی تاکید کرد: اگر در گزینش به جایی رسیدیم افرادی که در گذشته سابقه داشته اما امروز اصلاح شده اند نباید نبش قبر کنیم، همانطور که پیامبر، ائمه معصومین و امام راحل عمل می کردند.
وطنی افزود: در پرونده های گزینش فقط قضاوت کننده مسئولیت ندارد بلکه همه عوامل ذیربط مسئول هستند و نباید برخی سئوال ها را که در شان افراد نیست بپرسیم و شخصیت آنها را باید در نظر بگیریم.
وی گفت: همانطور که قانون نیز مشخص کرده است، یک کارمند و مدیر همه عمر باید تحت نظارت قرار گیرد البته انتظارات زیادی از افراد نباید داشته باشیم و باید در حد وظیفه‌ای باشد که از فرد خواسته می‌شود.
دبیر هیات عالی گزینش کشور اضافه کرد: کارگروه‌هایی از سال قبل برای بازبینی ضوابط و معیارهای گزینش تشکیل شده است و دستورالعمل هایی در این رابطه تهیه و به زودی ابلاغ خواهد شد.
وی تاکید کرد: ضرورت گزینش برای همه لازم و در اصل آن شک وجود ندارد و فقط روی معیارها، ضوابط، بعضی شرایط و چگونگی عمل بحث داریم.
مشاور عالی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: گزینش همواره وجود داشته و هم اکنون بیشترین گزینش ها که عملکرد خوبی دارند در بخش خصوصی انجام می شود.
نصرالله گرامی افزود: باید در ارتباط با نظام گزینش طوری عمل شود که نیروهای ارزشی و کارآمد وارد بخش های اداری شوند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در بدنه برخی دستگاه های اداری بیان کرد: مدیران بیشتر در معرض دید و نظارت قرار دارند اما سیستم میانی چندان نظارت نمی‌شود و برخی مسائل را از این بدنه داریم.
عضو هیات مرکزی هسته گزینش استان کرمان ادامه داد: باید گزینش همواره وجود داشته باشد و حتی در تغییر پست های مدیریتی نیز انجام شود هرچند کمتر این مسئله را شاهد هستیم.
وی گفت: گزینش فقط در نماز خواندن افراد نیست بلکه اگر فرد خداوند را قبول داشته باشد خلاف نمی کند.
گرامی تصریح کرد: برخی سئوالات در گزینش ها ابتدایی بوده و سیستم سنتی جوابگو نیست لذا مباحث مدیریتی باید در گزینش مورد توجه باشد زیرا نداشتن مدیریت فردی سبب ضربه به دستگاه و نظام می‌شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.