احمد انارکی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتغال بحث مهمی در کشور است و دغدغه مسئولان نظام می باشد، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیکار تا سال گذشته در صف اشتغال در کشور داشتیم و سالانه ۷۰۰ هزار نفر در کشور باید به امر اشتغال گمارده شوند.

وی بیان کرد: بزرگترین کارخانه فولاد ضدزنگ کشور با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی ایران و چین صورت خواهد گرفت که قرارداد ایجاد آن منعقد شده است.

عضو شورای عالی اقتصاد کشور همچنین تصریح کرد: با احداث این کارخانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن فولاد ضد زنگ، برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می شود ضمن اینکه به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

انارکی محمدی با  اشاره به اینکه کارخانه داران، تولید کنندگان، کشاورزان و کسانی که تسهیلات بالایی گرفتند الان به دلیل قوانین بانکی،  بزرگترین بدهکاران بانکی محسوب می شوند افزود: قانون بانکداری جدید ( حذف سودهای ربوی) جهت حمایت از تسهیلات گیرندگان و بدهکاران بانکی به صحن مجلس شورای اسلامی آمده و اصلاح شود تا اشخاصی که تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و به بالا وام گرفتند لااقل بتوانند از این فرصت استفاده کنند و بر اساس سود اولیه، وام های خود را پرداخت کنند.

انارکی محمدی بیان کرد: اشخاصی هستند ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفته اند اما الان باید ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کنند و یا کارخانه ها و شرکت های حقوقی ۴ میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند و باید ۲۰ میلیارد تومان به بانک پرداخت کنند که با این قانون جدید بانکداری باید بر اساس سود اولیه تسهیلات خود را پرداخت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین به انتقال آب از خلیج فارس تنها پروژه وارداتی آب به کشور اشاره و بیان کرد: ما آب  را به شکل های مختلف از جمله روان آب ها و تولید محصولات کشاورزی به خارج صادر می کنیم ولی انتقال آب از خلیج فارس به ایران برای اولین بار، تنها پروژه وارداتی آب به کشور است.

وی افزود: سالیانه کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از ۱۷ میلیارد متر مکعب آب از این دریا  برداشت می کنند و ایران از این آب سهمی نداشت، لذا در آینده نزدیک  قانون حفظ آب خلیج فارس را تدوین می کنند و نمی گذارند از این منطقه آب برداشت کنیم که ما در شورای عالی اقتصاد این طرح را عنوان کردیم وخوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت و در حال  حاضر این پروژه با ۳ خط لوله در حال انجام است.

انارکی محمدی ادامه داد: کار نصب اولین آب شیرین کنِ این پروژه تا پایان سال تمام و تست آب شیرین کن شروع می شود و امسال این آب به سیرجان و۳ ماهه اول سال ۹۹ نیز به رفسنجان و ادامه آب به یزد خواهد رفت.

وی تصریح کرد: منابع مالی این پروژه از گل گهر سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی یزد تأمین و پرداخت کردند و بخشی از آن هم از طریق پیگیری هایی که در کمیسیون اقتصادی پیگیری کردیم مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هم از بانک ها جذب شد.

عضو شورای عالی اقتصاد با اشاره به اینکه اجرای این طرح با هدف استفاده آب در مجتمع مس سرچشمه و دو صنعت دیگر در سیرجان و چادرملوی یزد  در حال اجراست بیان کرد:  مزایای این طرح این است که ضمن اینکه آب برای معادن مورد استفاده قرار می گیرد؛ ما تعهدی از وزیر نیرو برای اختصاص بخشی از این آب برای مصرف شرب در  منطقه رفسنجان و انار گرفتیم زیرا آبی که می آید با ای سی ۵۰۰ می آید  که مهم است لذا این آب برای لزوم برای شرب استفاده شود همچنین در حوزه شهرک ها نیز از وزیر صمت تعهد گرفتیم که  این آب در بحث صنایع و شهرک های صنعتی مورد استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.