به گزارش ایرنا ، سعید رسولی روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل راه آهن استان کرمان افزود: این اتفاق مهم در سالی رقم خورد که همه شاخص‌ها برای توسعه اقتصادی  نگران‌کننده بود.

وی محور اقدامات راه‌آهن را ارتقای بهره‌وری برشمرد و افزود: بهره‌وری منابع انسانی در رأس این محور قرار دارد و بدون شک با وجود نیروی انسانی شاد و باانگیزه اتفاقات خوبی در خانواده راه‌آهن رقم خواهد خورد.

رسولی با بیان این مطلب که در دوران جنگ راه‌آهن همانند یک بسیجی با ورود به عرصه کارزار به کشور خدمت‌رسانی کرد، گفت: در حال حاضر و با توجه به تحریم‌های شدید اقتصادی نیز امیدواریم همان افتخارات را برای میهن خود رقم بزنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام رونق تولید، بیان کرد: در سال جاری برغم همه علائم اقتصادی نگران‌کننده در کشور، توانستیم با فعالیت، بهره‌وری،  همدلی، صمیمیت و اعتقاد داشتن به هدف موفقیت‌های بزرگی را حوزه ریلی کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی این تعداد واگن وارد شده به صنعت حمل‌و نقل حاصل تولید داخلی است، اظهار امیدواری کرد  تا پایان امسال،   ۳۰۰ دستگاه دیگر به این تعداد اضافه شود.

رسولی اذعان داشت: راه‌آهن در طی ۹ ماه گذشته قریب به ۱۸ تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه بین‌المللی امضا کرده است که از این تعداد ۱۱ تفاهم‌نامه حائز اهمیت هستند.

وی به امضای تفاهم‌نامه همکاری ایجاد کریدور جنوبی دریای خزر اشاره کرد و گفت: طی این تفاهم‌نامه نرخ تعرفه برای حمل بار کانتینری از چین به اروپا در کشورهای  قزاقستان ازبکستان ترکمنستان ایران و ترکیه یکسان‌سازی شد.

وی افزود: طی تفاهمنامه ای  عضویت راه‌آهن ایران در شورای حمل‌ونقل  cis  از عضو ناظر به عضو وابسته ارتقا پیدا کرد و در پروتکل ثبت شد.

رسولی بابیان این مطلب که توجه به منابع انسانی در سرلوحه اقدامات مدیریت راه‌آهن است، اضافه کرد: اقدامات و طرح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش، توانمندسازی و ارتقای مهارت‌ها و همچنین مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان و بحث‌های  عدالت استخدامی، شایسته گزینی و جانشین پروری در حال انجام است.

وی یادآور شد: امسال درصدد برگزاری و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات داخلی در حوزه ریلی در تهران هستیم.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی گفت: در سال اخیر لوکوموتیو های جی ام از آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردارند و تعمیرات نیز بهتر انجام می‌شود و امیدواریم باهمت بلند شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص جداسازی بخش اداری اداره کل راه آهن کرمان از ایستگاه راه‌آهن گفت: تلاش می‌کنیم تا این اتفاق به‌زودی رخ دهد و ایستگاه را تبدیل به مکانی کنیم که علاوه بر مسافران  مردم شهر نیز از آن استفاده کنند.

وی با بیان این مطلب که ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرها نمادی از فرهنگ مردمان آن شهر هستند، عنوان کرد: در همه‌ی دنیا ایستگاه‌های راه‌آهن محلی است که تمامی مردم شهر با آن ارتباط دارند و مختص مسافر نیست و نباید صرفاً به‌عنوان یک سالن مسافری به ایستگاه‌ها نگاه کنیم.

وی در خصوص قطارهای حومه‌ای، گفت: این قطارها با نرخ اندک و کیفیت بالا در حال سرویس‌دهی به مردم هستند.

 رسولی با اشاره به مزایای حمل‌ونقل ریلی گفت: به لحاظ همسازی با محیط‌زیست از صنعت حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان حمل‌ و نقل سبز یاد می‌شود.

وی از ایمنی که مشخصه اصلی راه‌آهن است، سخن گفت و اظهار کرد: ایمنی در سفرهای ریلی بسیار بالا است و امیدوارم شاهد ارتقا  سفرهای ریلی در کشور باشم.

رسولی  خاطرنشان کرد: سطح خدمات راه‌آهن باید درشان و منزلت والای مردم باشد، بنابراین در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در خصوص بازسازی بلاک سیریز-گل زرد، بیان کرد: به‌زودی عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد و طبق برنامه تا تیر ۹۹، بازسازی ۴۶ کیلومتر از خطوط این بلاک انجام خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن کشور بابیان این مطلب که شبکه ریلی کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد، اذعان داشت: متأسفانه در احداث کارخانه‌های صنعتی در طرح جامع فولاد، اتصال مراکز بار به شبکه ریلی لحاظ نشده است و پیشنهاد می‌شود برای بهره‌وری بیشتر کارخانه‌ها جدید اتصال به شبکه ریلی را در دستور کار خود  قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.