علی اوسط ‌هاشمی شامگاه چهارشنیه در دیدار با بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان با اشاره به اینکه در اوایل گرایش دانش به طور جدی در جامعه عمومیت نداشت گفت: بعد از انقلاب مسیر دانش ایجاد شد اما با جابجایی ارزش‌ها نیز روبرو شدیم و تمامی ارزش‌ها را به بودن در حوزه علم و مدرک معطوف کردیم‌.
وی با اشاره به اینکه آمار امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی و سبک پذیرش در دانشگاه‌ها نگران‌کننده است ، گفت: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت مهارت‌آموزی مراکز فنی‌و حرفه‌ای می‌آیند.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ارزش‌ها با عنوان‌های افراد نیست بلکه به صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها و توانمندی‌ها و ابتکار و ابداع است.
اوسط ‌هاشمی با اشاره به اثر اجتماعی یک ورزشکار و سلیبریتی‌ها در جامعه گفت: تا چه اندازه رسانه‌ها، مطبوعات، اصناف و سمن‌ها به ارزش‌های اجتماعی مهارت‌آموزان و نخبگان جامعه توجه کرده اند.
وی تصریح کرد. مراکز پیش‌دانشگاهی و آموزشگاه‌های کنکور چه برداشتی از سرمایه دارد و استرس زیادی را به جامعه تزریق می‌کنند تا کی باید این امر باطل ادامه داشته باشد و هیچ موضعی نگیریم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه صنعت دارای زیرمجموعه‌های زیادی است که‌ تنها ۸۳۰ استاندارد آموزشی در حوزه کشاورزی تدوین شده گفت: طی ۵۰ سال پنجهزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی در سطح کشور ایجاد شده و استاندارد آموزشی ۲هزار رشته تا پایان سال ۹۹ تدوین می‌شود.
اوسط هاشمی با بیان اینکه گواهینامه مهارت را باید ارزش‌گذاری کرد بیان داشت: امروز کسی که دارای گواهینامه مهارت باشد در خارج از مرزها این گواهینامه اعتبار دارد ‌.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: برای نخستین بار در همه استان‌های کشور شورای مهارت در حال برگزاری است زیرا به دنبال نگاه ویژه و تخصصی براساس ضرورت‌ها هستیم.
وی افزود: سالیانه در استان کرمان پنج هزار میلیارد تومان در حوزه تولید و صنعت سرمایه‌گذاری می شود که در این راستا می‌توان آموزشگاه‌های جوار کارگاه‌ها و مراکز صنعتی در راستای توانمندی افراد، استفاده درست از منابع و محقق کردن امر بهره‌وری ایجاد کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: با نظرخواهی از شرکای اجتماعی و اقتصادی سند مهارت استان کرمان تدوین و به سازمان ارائه شود تا استانی عاری از بیکاری داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.