محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان اظهار داشت: کتاب تاثیر شگرفی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی دارد و درواقع راز موفقیت در همه عرصه‌ها، توجه به کتاب و مطالعه است.

وی افزود: اینکه نتوانیم اخلاق جامعه را به مسیر درست هدایت کنیم، یک درد بزرگ است و این درد با مطالعه کتاب درمان پیدا می‌کند.

جوادی بیان کرد: یقینا هدف از برپایی نمایشگاه‌های کتاب، ترویج مطالعه و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه رشد سرانه مطالعه در کشور پایین است گفت: از سال ۹۴ تا کنون سرانه مطالعه در کشور ما به عدد ۱۳ نرسیده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی روی مطالعه افراد تاثیر می‌گذارد تصریح کرد: همین که با وجود فضای مجازی، سرانه مطالعه در جامعه کاهش پیدا نکرده، اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه تمدن ایران در دنیا با دانشمندان و فرهیختگانش شناخته شده است گفت: نام ایران با کتاب همراه است و امروز هم باید کتاب‌های خوبی را به جهان عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: امسال شرایط سختی بر کشور حاکم بود اما توانستیم ۳۰ نمایشگاه کتاب را برنامه‌ریزی و تا امروز ۱۵ نمایشگاه را برپا کرده‌ایم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این تعداد نمایشگاه حدود ۴۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که در شرایط امروز، رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نگران این بودیم که با توقف نشر در کشور مواجه شویم گفت: خداوند کمک کرد و این اتفاق رخ نداد و انشاالله شرایط سخت امروز را با لطف خدا و همراهی مردم، پشت سر خواهیم گذاشت.

هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان از امروز (دوشنبه) تا ۱۶ آذر‍ماه سال جاری در حسینیه شهدای جیرفت برپا خواهد بود.

به گفته حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ۷۰۰ ناشر از سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه استانی کتاب این منطقه ثبت‌نام کرده‌اند.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.