رضا میرزایی روز دوشنبه ضمن هشدار درباره عواقب خطرناک دستکاری در سیستم خودروهای گازسوز افزود: برخی افراد با وارونه‌ کردن سیلندر، مایع گاز خارج شده را به داخل خودرو تزریق می‌کنند که با توجه به غیر اصولی بودن و فوق العاده خطرناک بودن این اقدام عواقبی بسیار خطرناک خواهد داشت.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان با اشاره به بروز حوادث و آتش‌سوزی‌های ناشی از دستکاری تعمدی سیستم خودروهای گازسوز، اظهار داشت: تجربه نشان داده در سال‌های قبل نیز با سهمیه‌بندی بنزین، برخی از رانندگان به سمت استفاده از خودروهای گازسوز رفتند.

وی تاکید کرد: برخی افراد سودجو، مخازن LPG یا CNG دست‌ دوم را به عنوان سیستم‌های کم‌کارکرد به فروش می‌رسانند و مخازن گازسوزی که سال‌ها در یک خودرو کار کرده و باید اسقاط شود، پس از رنگ‌آمیزی و به عنوان سیستم های گازسوز کم‌کارکرد به فروش می‌رسانند لذا تغییر خودسرانه سیستم های سوخت‌رسانی خودرو، عواقب خطرناکی در پی دارد.

میرزایی گفت: محیط ایمنی برای سوخت‌رسانی در جایگاه‌های عرضه سوخت، تعبیه شده و اپراتورهای آموزش دیده و تجهیزات مناسب در این جایگاه‌ها وجود دارند که این امر خطرات احتمالی سوخت‌گیری خودروها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.