محمدصادق بصیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افراد شرکت کننده در حوزه انتخابی خود و یا در محل وزارت کشور می توانند برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: شرایط داوطلبان از جمله حداقل و حداکثر سن ۳۰ تا ۷۵ سال در روز ثبت نام، مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن است و همچنین داوطلبان مدارک لازم از جمله اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، یک قطعه عکس و کارت پایان خدمت را هنگام ثبت نام به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان توصیه کرد: داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر نیاندازند و به مردم توصیه می کنیم مشارکت همه جانبه در این مرحله سرنوشت ساز سیاسی داشته باشند و مجریان اصل بی طرفی، دقت، قانون مداری و سلامت انتخابات را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: انتخابات در حقیقت تجلی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی و مظهر مشارکت مردم در سرنوشت و آینده خودشان است و طبق اصل ششم قانون اساسی، امور کشور با اتکا به نهادهای عمومی باید اداره شود و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر این اصل که انتخابات برای تحقق مشارکت ها و آزادی های سیاسی است، تاکید فرمودند.

بصیری گفت: ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برای ۹ حوزه انتخابی استان کرمان از جمله حوزه های انتخابی اصلی بافت (بافت، رابر و ارزوئیه)، بم ( بم، ریگان، فهرج و نرماشیر)، جیرفت( جیرفت و عنبرآباد)، رفسنجان(رفسنجان و انار)، زرند، (زرند و کوهبنان)، سیرجان(سیرجان و بردسیر)، شهربابک، کرمان(کرمان و راور)، کهنوج(کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب) انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: روند شکل گیری هیات های اجرایی از فردا به مدت ۶ روز در استان کرمان آغاز می شود و پس از آن تعداد شعب مشخص می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه برگزاری انتخابات ۲۵ فرایند از آغاز تا پایان دارد گفت: امسال تمامی مراحل به‌جز اخذ و شمارش رای غیر الکترونیکی است و انتخابات در برخی شهرها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.