یحیی صادقی روز شنبه در گردهمایی مدیران آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان بر تعامل و همکاری بیشتر آموزش‌ و پرورش با کمیته امداد تأکید کرد و گفت: تعامل و همکاری بیشتر این ۲ نهاد موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات محرومان و دانش آموزان نیازمند می‌شود.

وی به وضعیت فقر، محرومیت و آمار بالای نیازمندان در استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۱۰ درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

صادقی ادامه داد: ۶۰ درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان زنان سرپرست و نان‌آور خانواده هستند که بیش‌تر این افراد به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: دیدگاه کمیته امداد بر توانمندسازی خانواده‌ها است و این نهاد در سرفصل‌های مختلف با راه‌اندازی شغل‌های مولد و ارزان‌قیمت درزمینهٔ توانمندسازی مددجویان اقدام کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی توسط این نهاد در استان کرمان گفت: با اجرای این طرح هر خانوار به طور میانگین ماهیانه بیش از یک‌میلیون تومان درآمدزایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد اغمام خمینی (ره) استان کرمان به اصالت فرش کرمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار قالی‌باف تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند و سالانه فرش‌های باکیفیتی تولید و روانه بازار فروش می‌کنند.

صادقی بیان کرد: بر اساس راستی آزمایی صورت گرفته توسط دستگاه‌های مربوطه کمیته امداد همواره در بحث اشتغال بیش‌ترین شغل را در استان کرمان ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تأکید بر اینکه کمیته امداد مولد فقر نیست افزود: خروجی حوادث و اتفاقات ناگوار از جمله تصادفات به کمیته امداد برمی‌گردد و تکلیف سنگینی در این زمینه بر عهده ما است و در این زمینه نیاز به کمک و همکاری همه دستگاه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه 6 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهر کرمان قرار دارند که سه هزار خانوار سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند ادامه داد: به‌منظور رسیدگی بهتر به امور زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد کرمان اداره بانوان در کمیته امداد منطقه یک کرمان راه‌اندازی شد و امور زنان سرپرست خانوار تحت حمایت به این اداره واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: یکی از سرفصل‌های کاری و طرح‌های مهم کمیته امداد طرح اکرام ایتام است و هم‌اکنون ۲۰ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند که پنج هزار نفر از این ایتام و فرزندان محسنین فاقد حامی هستند و امیدواریم با حمایت‌های آموزش‌وپرورش استان و خیران نیکوکار این ایتام نیز دارای حامی شوند.

وی به ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی در مدارس استان کرمان تأکید کرد و افزود: فرهنگ نیکوکاری باید در مدارس نهادینه شود و مدارس برخوردار معین مدارس کم برخوردار شوند و این اقدام در ترویج فرهنگ اتفاق بسیار مؤثر است.

در پایان این گردهمایی یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به‌منظور بهره‌گیری از توان، امکانات و ظرفیت‌های موجود هر دو دستگاه در جهت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.