به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم شامگاه چهارشنبه در گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به حوادث رخ داده شده ابراز کرد: امروز نارضایتی های زیادی در بخش‌های مختلف کشور می بینیم که حضور بسیج می‌تواند جبران کننده کمبودها در بدنه نظام باشد.

رئیس دیوان عالی کشور به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت : امروز به علت برخی مدیران ناشایست نارضایتی های زیادی در بدنه‌ و بخش های مختلف دولتی و کشور و هر قوه ای را شاهد هستیم اما حضور بسیج می‌تواند کمبودهایی که در بدنه نظام وجود را جبران کند.

 وی با بیان اینکه نارضایتی از دستگاه‌های دولتی و در هر قوه داریم اظهار داشت : وجود آدم‌های ناشایست در برخی از مدیریت ها وجود دارد که  اینها اگر نبودند این مشکلات برای ما درست نمی شد.

 رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مردم برای خودشان خط قرمز ترسیم کردند و خط قرمزشان حفظ نظام است اما ما مسئولان خط قرمز برای خودمان ترسیم نکردیم.

وی خطاب به مدیران تاکید کرد: آنچه که سبب تفرقه می‌شود را باید رها کنید و کار درست انجام دهید و به فکر مردم باشید.

بصیرت مردم ما از برخی مسئولان بیشتر است

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: مردم ما بصیرت شان از برخی مسئولان بیشتر است و بسیج بصیرتش از خیلی‌ها جلوتر است زیرا  بصیر علم و مدرک نیست بلکه آن است که به انسان نورانیت و آگاهی بدهد.

 حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که بدنه نظام باید اصلاح شود و اینجاست که باید بسیج وارد شد اما  اگر  کسی بخواهد وارد شود برخی آگاهانه و نااگاهانه او را کنار می زنند .

 رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه ما تاکنون روزهای سختی را گذراندیم و آنچه خود دشمن می گوید که بدترین شرایط را برای کشور رقم زدند افزود: اما بصیرت مردم باعث شده است که سقوط نکنیم و این یعنی وجود بسیج است.

بسیج یعنی شور و شعور وآگاهی توام با جسارت و مقاومت 

وی با اشاره به شاخصه‌های اصلی بسیج گفت: بسیج یعنی شور و شعور، آگاهی و بصیرت، نشاط و تلاش و مبارزه و مقاومت است.

رئیس دیوان عالی کشور  با بیان اینکه چرا بسیج تشکیل شد افزود:  چشم تیزبین و آینده نگر امام راحل سبب شد بسیج تشکیل شود و امام راحل انگار ۴۰سال آینده را می دید.

 حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه امروز وظیفه و نقش بسیج را احساس می‌کنیم تاکید کرد: بسیج شجره طیبه ای است که امروز در تمام شئون کشوری می تواند نقش داشته باشد و امروز تمام مردم ایران که در صحنه های مختلف شرکت می‌کنند همان بسیجیان هستند.

رئیس دیوان عالی کشور شجاعت، جسارت و مقاومت را سه شاخصه اصلی بسیج عنوان کرد و گفت: شجاعت یعنی نترسیدن از دشمن که بسیج شجاع است و ترسی از رفتن به میدان ندارد.
وی ادامه داد: جسارت نیز یعنی بسیجی باکی ندارد که باکی مقابل می‌کند. بسیج با فتنه مقابله می‌کند و هر کسی می‌خواهد باشد، بسیج با کسی که در نظام اخلال ایجاد می کند مبارزه می‌کند و در این کار ملاحظه کار نیست و همین امر باعث شده، کشور تا امروز بر اساس شجاعت ها و جسارت ها روی پای خود بایستد.

 وی با اشاره به اینکه بسیج مقاومت و صبر دارد افزود: امروز دنیای غرب جمهوری اسلامی ایران را شناخته است و خط قرمز ما نیز با مبارزه با استکبار جهانی بوده، هست و خواهد بود.

 حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه کاربرد بسیج را امروز در مبارزه با استکبار می‌بینیم گفت: حضور پرشور و پرتلاش بسیج در کشور ضروری است.

وکلای بسیجی حامی مظلومان باشند

وی با بیان اینکه بسیج یک ماموریت جدید را برای خود ترسیم کرده و آن دخالت در کار حقوقی است ابراز کرد: از قضات و وکلای بسیجی می خواهیم که آگاهی دادن و حمایت از مظلوم را داشته باشند و در دفاع از حقوق مردم وارد شوند و مساله اول آنها دفاع از مظلوم باشد.

 حجت الاسلام مرتضوی خطاب به وکلای بسیجی گفت : در خدمت مردم بودن برای انسان عزت می آورد و همه شما تجربه کردید که هرجا اینگونه بود ثمره آن را چشیدید.

 وی تاکید کرد: بسیج توان دارد و در جهت احیای حق تلاش می‌کند و می‌تواند مظلوم را به حق خود برساند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه یک حکم ناحق در دستگاه قضایی اضافه و زیادی است و زود هم جلوه می‌کند و زود دیده می‌شود افزود: بنابراین تمام تلاش این باشد که احکام آن را به نفع حق صادر کنیم.

وی با اشاره به این که امروز یک فرصت استثنایی برای قضات ایجاد شده زیرا یک حامی خوب برای شما آمده و دنبال اجرای عدالت است و در مسیر حرکت می کند افزود: رئیس قوه قضاییه این زمینه را ایجاد کرده  و این یک فرصت طلایی است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: از آن سو نیز برای اینکه اعتماد به دستگاه جلب شود سخت با فساد در داخل دستگاه مبارزه می کند تا از درون اصلاح شود و هیچ ملاحظه‌ای در این کار نیست و از طرفی حامی استواری است که در مسیر حق حرکت کنیم و حکم دهیم.

 وی تصریح کرد: دیوان عالی کشور نیز در جهت رسالت خود یعنی وحدت، رویه تلاش جدیدی را آغاز کرده و سفرهای استانی کار جدیدی است که در دستور کار خود قرار داده ایم و آن را گسترش می دهیم و در راستای وحدت رویه از قضات بهره می‌بریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.