احمد اسکندری نسب روز چهارشنبه در مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان کرمان افزود: مدارسی که پس از دهه ۷۰ در استان کرمان ساخته شده اند ایمن و استاندارد هستند اما حدود ۳۵ درصد از مدارس استان را نتوانسته ایم ایمن سازی کنیم که در دستور کار جدی آموزش و پرورش قرار دارد.

وی تصریح کرد: امسال ۳۵۰ پروژه جدید که ۳۱۰ مورد آن به صورت نیمه تمام بود، در استان کرمان در دست ساخت است و تلاش می کنیم از ظرفیت خیران استفاده شود تا بتوانیم مدارس نا ایمن را از ادامه فعالیت خارج کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: در برنامه های درسی مدارس آموزش های لازم در بحث مواجهه با حوادث طبیعی ارائه می شود و باید زیرساخت های لازم در کشور ایجاد شود تا کمتر دغدغه این را داشته باشیم که در حوادث به کسی آسیب برسد.

مدیرکلمدیریت بحران استان کرمان گفت: کشور ما در منطقه لرزه خیزی قرار دارد، بنابراین ضرورت دارد ارتقاء سطح آمادگی مقابله با حوادث و افزایش تاب آوری جامعه را داشته باشیم.

مجید سعیدی با بیان اینکه مخاطرات طبیعی بخشی از جهان پیرامون ما است و بر وقوع آن کنترلی نداریم افزود: اما می توانیم آثار و تبعات آن را به حداقل برسانیم و باید جامعه را تاب آور کرده و مسوولان و مردم اقداماتی انجام بدهند که از وقوع بحران جلوگیری کرده یا تبعات را کاهش بدهند.

 وی با اشاره به اجرای بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی بیان کرد: این مانور با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور امروز در ۲۰ مدرسه در مرکز استان و ۱۰ مدرسه در هر کدام از شهرستان ها برگزار شده که مراحل مانور به خوبی پیش رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اظهار داشت: در مانور امروز برنامه های از قبل تدوین شده با تلاش همه دستگاه های اجرایی، امدادی، درمانی و انتظامی به خوبی اجرا شد و گزارش عملکرد سالهای گذشته نشان می دهد برگزاری مانورها روند خوبی دارد و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی استان کرمان وجود دارد.

وی  با اشاره به مشارکت محله های مجاور مدارس در این مانور افزود: هدف این است که از مدرسه به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با زلزله فرضی به بزرگی ۶.۵ ریشتر در هنرستان سیدالشهداء شهر کرمان و همزمان در هفت هزار مدرسه در استان کرمان با حضور هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی‌ و غیره برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.