به گزارش ایرنا استانداری کرمان، مجید سعیدی روز سه شنبه با بیان اینکه ایران در منطقه زلزله‌خیز واقع شده و هر سال رویدادهای لرزه‌ای کوچک و بزرگی متعددی را شاهد است افزود: زلزله تبعات اجتماعی و اقتصادی دارد و بر همین اساس ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با خسارت‌های ناشی از آن اهمیت زیادی دارد.
وی تصریح کرد: از سال ۸۳ تاکنون مانورهای سراسری زلزله و ایمنی براساس تفاهمنامه‌های میان چند وزارتخانه و صدا و سیما و هلال‌احمر برگزار می شود.  

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان  ادامه داد: با توجه به اثربخشی اقدامات انجام شده در این مانورها و ضرورت ارتقای آمادگی جامعه برای کاهش خطرپذیری و ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات سوانح طبیعی از سال ۹۴ علاوه بر دانش‌آموزان، ساکنان محلات مجاور مدارس نیز در این مانور مشارکت داده می شوند.
وی تاکید کرد: مانور ' مدرسه ایمن - جامعه تاب آور' امسال در استان کرمان براساس دستورالعمل و سناریو تدوین شده در ۱۰ مدرسه هر شهرستان و ۲۰ مدرسه مرکز استان همراه با محدوده مجاور آنها برگزار می‌شود.

سعیدی با اشاره به مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مانور سراسری اظهار داشت: هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی‌ و سازمان دانش‌آموزی، آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان مدارس، مربیان مدارس، اولیای دانش‌آموزان و مردم محلات مجاور داده‌اند.

وی افزود: هدف از مشارکت محلات مجاور این است که از مدرسه به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: این مانور همزمان با سراسر کشور و پخش آژیر از صدا و سیما و نواختن زنگ زلزله در مدارس آغاز می‌شود و مدارس مشخص شده با تشکیل شورای ایمنی و دسته‌بندی افراد به سه گروه سبز، سفید و قرمز، براساس سناریو برنامه‌های خود را پیش می‌برند.  

وی گفت: مانور ' مدرسه ایمن - جامعه تاب آور' در سایر مدارس استان نیز در سطح پناه‌گیری و خروج از موقعیت خطرپذیر اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.