به گزارش ایرنا محمدرضا عظیمی زاده شامگاه  دوشنبه در آیین اختتامیه رویای من شهر من بیان کرد: این جشنواره از اوایل مهرماه آغاز  و فراخوان آن در مدارس توزیع شد که منجر به ارسال بیش از ۷۵۰ طرح و ایده خلاقانه دانش آموزی شد.

وی تصریح کرد: خواسته های مردم برای ما مهم است و استفاده از نظرات مردم دغدغه اصلی شورای اسلامی این شهر است اگر شهرداری رفسنجان با حمایت مردم فعالیتی برای آنها انجام می دهد بهتر است مردم حامی این فعالیت ها باشند.

شهردار رفسنجان اظهار داشت: این فعالیت ها را بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم جامعه می پذیرند و آنها این فعالیت ها را ضرورت شهر می دانند.

وی ادامه داد: از روش های مختلف از جمله ایجاد فرهنگسراها و میدان گفت و گو سعی کردیم نظرات مردم را در فعالیت های شهر دخیل کنیم ، عمده شهروندان رفسنجان از مسیر خدمت رسانی شهرداری رضایت نسبی دارند و تلاش ما حفظ این رضایت است .

عظیمی زاده با اشاره به اینکه زیربنایی ترین کار این است که طبق خواسته مردم عمل کنیم خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در رفسنجان یکی از نیازهای این شهر است و امروز غیر از اینکه برای مردم رفسنجان فعالیت های شهری، خدمات شهری و فعالیت های فرهنگی انجام می شود تغییر نگرشی آنها برای ما مهم است.

شهردار رفسنجان گفت: برای زیباسازی و فعالیت های عمرانی شهر رفسنجان از دانش آموزان مدد خواستیم و با اجرای جشنواره رویای من ، شهرمن از تمامی مقاطع تحصیلی ۷۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و بهترین ایده ها اجرایی خواهد شد.

اجرای ایده های برتر دانش آموزی با بودجه سال آینده در رفسنجان

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: ایده های برتر دانش آموزان در مدیریت شهری رفسنجان با بودجه سال آینده اجرایی می شوند.

حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان هم در این آیین بیان کرد: نظرات دانش آموزان را که مطالعه  خواهیم کرد و برداشت هایی که از این مجموعه داریم می تواند در آینده رفسنجان فوق العاده سازنده باشد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: در جوانسازی مدیریت شهری باید خواسته های جوانان و نوجوانان شناسایی شوند؛ امروز وقتی دانش آموزِ دبستانی ما ایده خود را با تفکر جدید انتقال می دهد بسیار خرسند هستیم از اینکه شهر را با تفکرات و ایده های جدید قابل اجرایی و بر طبق خواسته مردم می سازیم.

وی گفت: در بودجه سال آینده این پیشنهادات شما دانش آموزان لحاظ و اجرایی می شود سامانه ای طراحی می شود تا این ارتباط مستمر شود و این روند مدیریت شهری در مدارس نهادینه گردد، دانش آموزان آینده سازان کشورند که باید نطرات آنها را بدانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان خاطرنشان کرد: انگیزه ما این است که شهر را به شهری پیشرو و آباد تبدیل کنیم.

دبیر جشنواره رویای من شهر من نیز در این آیین ضمن تشکر از دانش آموزانی که فعالانه عمل کردند گفت: این ۷۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که نشان می دهد دانش آموزان دغدغه شهری زیبا و آباد را دارند و بر اساس ایده های نو و خلاقانه طرح های قابل اجرا را ارائه دادند که قابل ستایش است.

بهناز شریفی بیان کرد: این جشنواره نخستین رویداد کشوری است که با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و آموزش وپرورش رفسنجان، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این رویداد آغاز مسیری است که سخت تر از برگزاری رویداد است طبیعتا اینگونه جشنواره ها در راستای ساختن شهری پویا و آباد ادامه پیدا می کند.

دبیر این جشنواره گفت: ۱۳  اثر برگزیده انتخاب شده که هم از آنها تجلیل به عمل  می آید هم ایده های آنها اجرا می شود و قرار است به ۸ نفر از دانش آموزان که در بخش رقابتی حائز امتیاز  شدند هدیه وتندیس جشنواره اهدا شود و  در بخش ویژه که مخصوص دانش آموزان اول تا پنجم است نیز ۵ نفر با ایده برتر تقدیر می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.