محمدرضا پورابراهیمی به مناسبت هفته وقف شامگاه یکشنبه در جمع پرسنل و روسای نواحی یک و ۲ اداره اوقاف شهرستان کرمان به مسائل روز دنیا پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود هجمه های گوناگون از سوی دشمن، با عنایات ائمه اطهار (ع) و امام زمان (عج) مقاوم ایستاده و در این شرایط سخت، ظرفیتی که می تواند برای خود،  حاکمیت و نظام موثر باشد، حوزه وقف و اقتصاد وقف است که کاملا مجهول است و اصلا در معادلات و محاسبات قرار ندارد.
وی ابراز داشت: از مواردی که می تواند گره گشا در حوزه اقتصاد و معیشت باشد، اقتصاد وقف است، موقوفات به عنوان کارکرد اجتماعی گذاشته شده اند و نیات واقف با فعالیت اقتصادی موقوفه برآورده می شود.
این نماینده مجلس افزود: ما اکنون در شرایط جنگ تن به تن اقتصادی هستیم و در سال گذشته به صورت رسمی با اعلام دشمن، شاهد آشوب‌ های خیابانی بودیم، اما مشیت الهی این نبود که جمهوری اسلامی خدشه دار شود.
پورابراهیمی بیان کرد: آمریکایی ها تمام تلاش خود را می کنند تا جمهوری اسلامی ایران را از میان بردارند به دلیل مبانی و تفکری شیعی که به عنوان اساس کار خود دنبال می کند و در دیگر کشورهای اسلامی در حال گسترش است و مسائل برجام و غیره در این میان بهانه است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به مطالبات اوقاف از دولت اشاره کرد و گفت: بخشی از موقوفات اجاره نمی پردازند در حالی که با فعال کردن آنها، اقدامات بزرگی می توان انجام داد.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: وقف را به ظرفیت مهم در اقتصاد تبدیل کنیم که اثر ان را در معیشت مردم شاهد باشیم، می توان حوزه ساختار وقف را جایگزین حوزه ساختار نفت کرد.
وی عنوان کرد: موضوع وقف در خیلی از کشورهای خارجی و اروپایی هم وجود دارد که در حوزه اقتصادی بزرگترین شرکت ها و درآمدهای اقتصادی را دارند.
پورابراهیمی اظهار داشت: با تفویض اختیارات، می توانیم در حوزه اقتصاد و تحولات وقف، کرمان را به عنوان پایلوت بیاوریم، حوزه اقتصاد وقف را با اصلاح ساختارهای خودش دنبال کنیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.