به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا، عباس صادق زاده در نشست هم اندیشی پیرامون راهکارهای رفع آسیب های اجتماعی در شهرستان راور که با حضور نمایندگان این مناطق در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در صورت تامین فضای مناسب با مشارکت مدیران محلی و شرکاء اجتماعی مرکز دائمی آموزش مهارت های زندگی در راور تجهیز و راه اندازی می شود.

وی آموزش را برای پیشگیری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تجربه راه اندازی مرکز دائمی مهارتهای زندگی در چند شهرستان از جمله کرمان باعث شده است که ما بر ایجاد چنین مرکزی در راور نیز تاکید کنیم.

مدیرکل بهزیستی برگزاری یک شورای اجتماعی در آبان ماه در شهرستان راور را ضروری دانست و در تشریح این ضرورت گفت : با توجه به اینکه بهزیستی برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی به مشارکت سایر ادارات، شرکای اجتماعی و مردم نیاز دارد بنابراین در شورای اجتماعی می توان با تعیین کردن محور مسئولیت ها، برای اجرای برنامه های پیشگیرانه تقسیم وظایف کرد.

وی جهت ارائه راهکارهای مؤثر و اصولی در زمینه آسیب ها لزوم تشکیل شورای اجتماعی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مرتبط را یادآور شده و خواستار برگزاری آن در آبانماه شد که در این زمینه فرماندار قول پیگیری و تشکیل نشست را دادند.

صادق زاده کمک به تامین مسکن افراد و گروه های تحت حمایت را یکی دیگر از برنامه های مشترک دانست و اظهار داشت : با حمایت فرمانداری برای تامین زمینی شهری به ویژه برای خانوارهای بیش از یک عضو معلول و مشارکت خیرین مسکن ساز، بهزیستی از محل اعتبارات سازمانی سهم گذاری می کند.

مالک اژدری فرماندار راور در این نشست به تشریح آسیب ها و مسائل شهرستان راور پرداخت و گفت : آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری دو آموزش بسیار ضروری برای خانواده ها می باشند بنابراین برای راه اندازی مرکز دائمی آموزش مهارت های زندگی اقدام می شود.

فرماندار با اشاره به مسایل و مشکلات شهرستان به ویژه مساله آسیب های اجتماعی و مخاطرات گفت: آموزش مهارتهای زندگی و فرزند پروری بسیار حائز اهمیت می باشد که خوشبختانه بهزیستی راور با برگزاری مداوم دوره های آموزشی گامی بزرگ در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برداشته است.

 محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات انجام شده برای راه اندازی اورژانس اجتماعی در راور گفت : ایجاد اورژانس و خدمات پیشگیرانه و مداخله ای باعث کاهش خودکشی و کودک آزاری در این شهرستان شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ساماندهی مسکن مددجویان و افراد دارای معلولیت را نیز ضروری دانست و یادآور شد باید مدیریت شهرستان تمام ظرفیت خود را برای تامین زمین به کار گیرد.

پذیرش معتادین متجاهر دیگر موضوع طرح شده دراین جلسه بود که محمد رضا انارکی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این نشست با افزایش ظرفیت پذیرش بیماران متجاهر معتاد و پذیرش بدون نوبت زنان موافقت کرد.

راور در ۱۴۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.