به گزارش ایرنا، در جلسه‌ای که عصر یکشنبه برای بررسی حوزه درمان جنوب کرمان با حضور قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی و عطا ناوکی فرماندار قلعه‌گنج در محل هتل پارسیان (کپری) برگزار شد، مسائل و مشکلات بیمارستان‌های جنوب کرمان خصوصا بیمارستان شهدای قلعه‌گنج مورد بررسی قرار گرفت.

لیست پزشکان متخصص قلعه‌گنج تا آذرماه تکمیل می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: حتما در توزیع جدید پزشک متخصص، در آذرماه امسال لیست پزشکان متخصص بیمارستان قلعه‌گنج را تکمیل خواهیم کرد و با توجه به جمعیت ۸۰ هزار نفری این شهرستان، متخصص زنان، رادیولوژی، جراحی و اطفال تامین خواهد شد تا بیمارستان قلعه‌گنج در ارائه خدمات پایه کامل شود.

قاسم جان‌بابایی افزود: نیروی متخصص، موتور محرکه بیمارستان به شمار می‌رود و الان همانطور که مشاهده کردیم اتاق عمل بیمارستان قلعه‌گنج به طور کامل تجهیز است اما از تجهیزات آن استفاده نمی‌شود و به پزشک متخصص نیاز دارد.

وی ادامه داد: مشکل بعدی بیمارستان قلعه‌گنج کمبود نیروی انسانی غیر پزشک و کادر پرستاری است که در این زمینه باید دو اقدام همزمان انجام دهیم، یکی اینکه در جلسه شورای معاونان طی روزهای آینده در وزارتخانه مشکل تمدید طرح پرستاران حل شود و شخصا بحث صدور مجوز استخدام پرستاران بومی و شرکتی را پیگیری می‌کنم.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان قلعه‌گنج همچون سنوگرافی، سی تی اسکن و سایر دستگاه‌ها را تا قبل از پایان امسال تامین می‌کنیم

 وی همچنین از پرداخت اعتبار برای احداث چهار واحد اسکان پزشکان در بیمارستان قلعه‌گنج خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این چهار واحد به زودی آغاز خواهد شد.

لزوم تسریع در تخصیص اعتبارات درمانی جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز بیان کرد: وزارت بهداشت برای راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داد و تجهیزات مورد نیاز این بخش طی یک‌ ماه خریداری و نصب شد.

اصغر مکارم افزود: اگر به همین سرعت، اعتبارات دیگری برای تامین و تجهیز بیمارستان‌ها به ما بدهید بخش زیادی از مشکلات درمانی منطقه مرتفع خواهد شد.
وی تاکید کرد: بیمارستان قلعه‌گنج ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد، اینجا منطقه بسیار محروم با یک حوزه وسیع، مراجعه کننده‌های بسیار زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر اینکه پزشک متخصص زنان نیاز مبرم این شهرستان است گفت: پیش بینی می‌شود متخصص زنان در روز، یکصد مراجعه کننده داشته باشد و بیمارستان های قلعه‌گنج و رودبار جنوب از نظر تعداد زایمان در کشور جایگاه بالایی دارند.

استخدام نیروهای بومی در بیمارستان قلعه‌گنج مورد تاکید است

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: بومی گزینی و استخدام نیروهای بومی در بیمارستان قلعه‌گنج مورد تاکید بوده و باید در اولویت قرار گیرد.

احمد حمزه افزود:  اینطور نباشد که در استخدام‌ها افراد غیربومی بومی بیایند و بعد با داشتن رابطه اینجا را ترک کنند و انتظار می‌رود برای بیمارستان قلعه گنج تنها افراد بومی این شهرستان به کارگیری شوند.

وی تصریح کرد: جنوب کرمان پایین‌ترین آمار تخت بیمارستانی کشور را دارد در حالی که بیشترین جمعیت روستایی کشور در این مناطق زندگی می‌کنند و تقریبا ۸۰ درصد جمعیت منطقه در روستاها پراکنده هستند.

نماینده مجلس گفت: از آخرین روستای رمشک تا مرکز قلعه‌گنج حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله است و از قلعه‌گنج به کهنوج نزدیک به یکصد کیلومتر و برای دسترسی به نزدیکترین بیمارستان که بتواند کار درمانی خوبی برای مراجعه کننده انجام دهد حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله است.

وی بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم، مردمی که به گردن نظام و مملکت حق دارند و در طول تاریخ، محروم بوده‌اند و امروز نخستین گلایه آنها کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی بوده و درواقع، فعالیت یک بیمارستان با تعداد ۱۵ پرستار در سه شیفت قابل قبول نیست.

حمزه ادامه داد: در بحث تامین تجهیزات، برای بیمارستان‌ قلعه‌گنج دستگاه‌های سی تی اسکن و سنوگرافی و ال ای زا مورد نیاز بوده و برای بیمارستان منوجان دستگاه ال ای زا و سی تی اسکن و برای  بیمارستان رودبار جنوب نیز دستگاه سی‌تی‌اسکن، ال ای زا و سنوگرافی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: برای بیمارستان کهنوج فقط یک واحد ام آر ای نیاز داریم، در این شهرستان دستگاه دیالیز کم داریم و دستگاه‌هایش فرسوده شده‌اند.

 نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد چهار تا پنج دستگاه دیالیز برای بیمارستان کهنوج نیاز داریم و برای تامین و تکمیل تجهیزات بستر درمان‌های رمشک و فاریاب نیز باید برنامه‌ریزی شود.

گزارش: ادیب حیدری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.