حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) افزود: گاهی برخی افراد و برخی تریبون ها اظهار نظرهایی می کنند و حرف هایی شنیده می شود که مشخص است درصدد ۲ قطبی کردن جامعه و ایجاد اختلاف هستند لذا جامعه باید برای جلوگیری از احتمال ایجاد اختلاف، آگاه باشد.

وی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: زمان،  حوادث و جریانات مقابل این ۲ امام عظیم الاشان با هم مشابهت و مشترکاتی دارد به طوری که در زمان هر ۲ امام همام نیاز به آگاه سازی بود اگرچه آگاه سازی در زمان امام مجتبی (ع) با زمان امام رضا (ع) تفاوت هایی داشت.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حاکمان زمان، دین را ابزاری برای سلطنت‌ طلبی قرار می دادند و افرادی متظاهر بودند که دین برای آنها اصل نبود ادامه داد: صلح در زمان امام حسن (ع) و پذیرفتن پیشنهاد ولایت عهدی یکی از شباهت‌ های دوران امامت این ۲ امام بود.

وی تصریح کرد: در درون این اتفاقات حکایت‌ های زیادی وجود دارد و نیاز است تاریخ اسلام را به خوبی و با دقت مطالعه کرده تا دچار انحراف و اشتباه نشویم.

حجت الاسلام علیدادی  ادامه داد: در زمان امام مجتبی (ع) با کمال تاسف شیطنت ها جامعه را به سمت جاذبه های تازه ای کشانده و مردم و خواص جامعه را به سمت جهل فرو برد که نیاز به آگاه سازی وجود داشت.

امام جمعه کرمان گفت: همچنین در این دوران جامعه در مقابل امامت و سلطنت قرار گرفت و تلاش داشتند امامت را حذف کنند و سلطنت را جانشین آن کنند.

وی به صلح زمان امام حسن مجتبی (ع) و پذیرفتن ولایت عهدی توسط امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: این ۲ اتفاق در دو مقطع تاریخی مختلف می رساند همه ائمه در زمان خودشان از امامت به سختی حراست کردند و از پیچ های خطرناک آن را عبور دادند و نگذاشتند امامت آسیب ببیند و در عین حال مردم را آگاه کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: اگر با خدا معامله کنیم خداوند نیز امور ما را زیر نظر می گیرد و مدیریت می کند پس بهتر است خودمان را با خدای خودمان آنطور که باید خالص کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) قرار داریم گفت: پیامبر اسلام انسانی نمونه و بالاترین شخصیتی است که جامعه انسانی به خود دیده و عملکرد ایشان استثنایی و تاریخی است.

امام جمعه کرمان افزود: نزدیک ترین فرد به پیامبر، حضرت علی (ع) است لذا مولای متقیان شخصیت پیامبر را از یک زاویه چنین توصیف می کند که فطرت پیامبر از بهترین فطرت ها است و خاندان پیامبر از بهترین خاندان و درخت وجود ایشان از بهترین درخت ها است و حضرت محمد (ص)  در حرم امن الهی و در آغوش کریم ترین خانواده رشد کرده و نمونه ندارد و کاملا بی بدیل است.  

وی تصریح کرد: پیامبر الگوی تمام عیار در هوشیاری،  درایت، تیزبینی و ریزبینی بود و آینده را به بهترین وجه ممکن پیش بینی می کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: پیامبر الگویی در توجه به خدا و اشراف به حوادثی که اتفاق می افتاد بود و آنچنان بر حوادث تلخ مسلط بودند که حادثه را از ابتدا تا انتها و نتیجه آن می دانست.

وی ادامه داد: زانو نزدن در حوادث و مشکلات و حوادث تلخ از دیگر خصوصیات پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است.

حجت الاسلام علیدادی  به راه انداختن ۷۰ جنگ تحمیلی علیه پیامبر مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند، پیامبر چراغی با نور درخشان و ستاره فروزانی است که همه را به خود جذب می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: آنقدر بر منش و روش پیامبر مکرم اسلام (ص) عقل و درایت حاکم است که امام پیامبر شناس می فرماید،  راه و رسم پیامبر راه و رسم اعتدال و صداقت و روش او بهترین روش و کلام است و سخنان ایشان حق را از باطل به خوبی جدا می کند.

وی تاکید کرد: تاریخ پر است از افرادی که صداقت را در کار خود حفظ نکردند و به انحراف کشیده و فتنه زده و مردود و از صراط مستقیم خارج شدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه وقف سنت الهی است تصریح کرد: بخش دولتی و خصوصی باید نسبت به وقفی بودن برخی املاک،  حساسیت خود را بالا ببرد.

وی گفت: همه ما در حراست و حفاظت از موقوفه ها وظیفه داریم لذا گاهی شخصیت های حقوقی و حقیقی هیچ حساسیتی در موقوفات ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.