سیدمهران عالم‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه رونمایی از هشت دستگاه اتوبوس بازسازی شده شهری افزود: نشست‌هایی با حضور معاون اول رئیس جمهوری برای خریداری و واردات اتوبوس بدون کارکرد از خارج از کشور برگزار شده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای بهبود وضعیت حمل و نقل مسافر درون شهری کرمان می‌توان از سیستم‌های حمل و نقل تراموا و ترامباس استفاده کرد که اجرای آن هزینه بسیاری برای شهرداری به دنبال دارد لذا راه حل موقت برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر کرمان بازسازی اتوبوس های فرسوده بود که اجرایی شد.

شهردار کرمان عنوان کرد: در دوره اخیر ۲۱ اتوبوس کم کارکرد که به علت مشکلات فنی و موتوری از رده خارج شده بودند، با هزینه خرید یک دستگاه، تعمیر و نوسازی شد که از این میزان ۱۳ دستگاه در سال قبل و هشت مورد امروز تعمیر و رونمایی شد.

وی گفت: این طرح برای تمامی دستگاه‌های اتوبوس شهری کرمان با قابلیت نوسازی اتفاق افتاده و نوسازی سایر دستگاه‌ها با مدل پایین‌تر از طریق کارخانه انجام می‌شود و یا اینکه از ظرفیت جدید کشور استفاده و اتوبوس نو خریداری می‌کنیم.

عالم‌زاده تصریح کرد: کاهش تولید اتوبوس در داخل کشور به عنوان بزرگترین مشکل شهرداری‌های کشور قلمداد می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در کرمان خدمات ارائه می‌کنند که از این میزان ۷۰ دستگاه مربوط به شهرداری و مابقی بخش خصوصی است.

شهردار کرمان تاکید کرد: این سازمان ۲۱ دستگاه اتوبوس حمل و نقل مسافر درون شهری را نوسازی و پنج دستگاه اتوبوس کارکرده مناسب را خریداری کردیم که این اتوبوس‌ها با نمونه‌های قدیمی جایگزین شدند.

اجرای مترو در کرمان مشکلات قانونی دارد

وی اضافه کرد: مترو در کرمان با جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر به علت مشکلات قانونی اجرا نمی‌شود زیرا در این زمینه ابتدا باید جمعیت این شهر به یک میلیون نفر برسد و مطالعات ترافیکی را انجام داد.

عالم‌زاده افزود: بی‌آرتی و تراموا در مطالعات طرح جامع شهر کرمان پیشنهاد شده و اینک در حال به‌روزرسانی مطالعات هستیم که سیستم جایگزین اتوبوس با برنامه‌ریزی دقیق اجرایی شود.

وی بیان کرد: بی‌آرتی با منظر شهری کرمان تطابق ندارد و تراموا از نظر توریستی در شهر می تواند مفید شود ام سرمایه‌گذاری بسیاری می‌خواهد که باوجود هزینه‌های بسیار در حوزه تقاطع های غیر همسطح فعلا امکان اجرا ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.