محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در سال گذشته هزار و 76 نفر در حوادث رانندگی استان کرمان جان خود را از دست داده اند و 16 هزار و 208 نفر نیز مجروح شده اند و در سال جاری نیز 492 نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند و هفت هزار و 52 نفر نیز مجروح و مصدوم شده اند.

وی با تاکید بر این مطلب که پیشگیری از طریق آموزش می تواند اولویت اول در حوزه کاهش تصادفات باشد، عنوان کرد: پیشنهاد می شود کارگروهی در استان کرمان تشکیل شود تا در حوزه پیشگیری از حوادث رانندگی در فاز اول با همکاری صندوق تامین خسارت های بدنی و در فاز بعدی با همکاری سایر بیمه ها اقدام کند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که نخستین دفتر استانی صندوق تامین خسارت های بدنی در استان کرمان راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر دفاتر استانی این صندوق در 28 استان کشور راه اندازی شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سالانه به طور متوسط 80 میلیارد تومان از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی  در استان کرمان پرداخت شده و این آمار نشان می دهد که سهم این استان در این زمینه در کشور بالا است.

پورابراهیمی اظهار داشت: صندوق تامین خسارت های بدنی جزء مجموعه های بیمه ای بوده که ماموریت های خود را به خوبی شناخته و تمامی تعهدات خود را انجام داده است و در حال حاضر هیچ تعهد سازمانی و ساختاری به هیچ مجموعه ای ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمار کشته های حوادث رانندگی در استان کرمان رو به رشد است و هزینه های میلیاردی پرداختی در این زمینه در کشور نشان می دهد که باید در این زمینه تامل کرده و تصمیم گیری شود.

پورابراهیمی موضوع پیشگیری را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کار با برنامه ریزی دقیق می تواند به وضعیتی برسد که معادل یک دهم هزینه های کنونی را در زمینه پیشگیری هزینه کنیم و شاهد اثرات مثبت آن در کاهش حوادث و تلفات رانندگی باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.