محمد جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت افزود: برای اجرای بیمه درمان اقشار مختلف تاکنون شهر محل سکونت ملاک عمل بود به طوری که هر فرد فاقد بیمه می توانست از دفترچه بیمه رایگان استفاده کند در حالی که با اجرای این طرح افراد با بضاعت مالی پایین تر می توانند بدون پرداخت حق بیمه دفترچه بیمه دریافت کنند.

وی اظهار داشت: سه دهک پایین جامعه در طرح جدید در راستای اجرای طرح بیمه رایگان، دفترچه رایگان دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: سه دهک پایین جامعه بعد از گذشت یک سال از اجرای طرح می توانند خدمات درمانی را نیز رایگان دریافت کنند.

وی گفت: سه دهک بالای جامعه بر اساس آزمون وسع باید هزینه بیمه خود را بپردازند و دهک‌های چهار تا هفت بخشی از حق بیمه بر اساس توان پرداخت و بخش دیگر را دولت پرداخت می کند.

جعفری ادامه داد: طرح بیمه اجباری درمان به شکل الکترونیک و با اتصال سامانه بیمه سلامت به سامانه های مرکز آمار ایران و وزارت رفاه اجرا می شود.

وی افزود: اقشار مختلف جامعه با اجرای این طرح در راستای اجرای عدالت بر اساس توان مالی در زمینه پرداخت حق بیمه خود مشارکت می کنند که نتیجه اجرای این مهم قطع وابستگی به یارانه و به نوعی نفت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: تمدید دفاتر بیمه سلامت از ابتدای آبان ماه سال جاری مبتنی بر وسع و دهک اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: دارندگان دفترچه بیمه سلامت و روستائیان به غیر از کارکنان دولت و صندوق های سایر اقشار (غیرحمایتی) وسع سنجی می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و به منظور ارائه خدمت به این جمعیت که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است موظف هستیم با مراکز درمانی خصوصی و دولتی قرارداد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه های درمانی افراد تحت پوشش در استان کرمان هزینه می کند.

جعفری گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک سال گذشته و در هفته بیمه سلامت از کرمان آغاز و از ابتدای سال جاری به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کل کشور تعمیم داده شد.

وی افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک تاکنون در افزون بر۳۰ درصد شهرستان های سراسر کشور و تمام شهرستان های استان کرمان اجرای شده است و افزون بر 7۰ درصد مراکز درمانی در این طرح مشارکت دارند و ۳۰ درصد آمار باقی مانده نیز تا پایان سال جاری در این طرح مشرکت می کنند.

جعفری با اشاره به اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای آبان در کلینیک های دولتی اجرا می شود گفت: این طرح تا 2 ماه آینده در کلینیک بعثت راه اندازی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.