سید هادی جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سکه های تاریخی حین انجام عملیات خاک‌برداری و تسطیح اطراف یک قبرستان قدیمی در شهرستان بم نمایان شده است.

وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی سریع مقامات محلی، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و در محل مستقر می شوند تا از هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو جلوگیری به عمل آید.

 سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: پس از اعزام تیم کارشناسان باستان شناسی مستقر در پایگاه ثبت جهانی ارگ بم به منطقه مذکور و بعد از بررسی های اولیه مشخص شد، سکه های مکشوفه متعلق به دوران ساسانی است.

وی افزود: طبق گزارش اولیه کارشناسان باستان شناسی منطقه مذکور فاقد اثر تاریخی و محوطه باستانی است اما در حال حاضر از انجام هرگونه عملیات عمرانی در منطقه آثار کشف شده جلوگیری شده است.

جعفری با بیان اینکه تا پایان بررسی ها و تکمیل گزارش نهایی هیچ فعالیت عمرانی در منطقه انجام نخواهد شد، تاکید کرد: هم اکنون نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت شبانه روزی در این منطقه مستقر هستند، تا از انجام هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز احتمالی جلوگیری شود.

استان کرمان با سابقه تاریخی کهن دارای محوطه های باستانی فراوانی است که آثار و اشیای تاریخی فراوانی از آنها کشف شده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.